El grup Coca-Cola ha suspès des d'aquest divendres i per un període de 30 dies com a mínim totes les seves campanyes publicitàries en xarxes socials, just en un moment en què múltiples companyies d'Estats Units estan promovent un boicot publicitari a Facebook arran de les protestes racials derivades de l'assassinat de George Floyd.
Encara que la companyia ha assegurat que la seva apagada publicitària no s'ha d'entendre com un suport explícit al boicot publicitari a Facebook promogut per diverses organitzacions prodrets civils, sí que s'ha assenyalat que "no hi ha lloc per al racisme al món i no hi ha lloc per al racisme a les xarxes socials".
En un comunicat recollit per CNBC, el conseller delegat de Coca-Cola, James Quincey ha assegurat que l'empresa té la intenció d'aprofitar aquest període per a "reavaluar les nostres polítiques publicitàries i determinar quines revisions es necessiten". "També esperem una responsabilitat més gran i transparència dels nostres socis de xarxes socials", afegeix el comunicat, segons cita Efe.
Boicot antiracista contra Facebook
Diverses organitzacions prodrets civils dels Estats Units promouen un boicot contra Facebook per forçar la companyia a ser més estricta per evitar el discurs de l'odi i la desinformació, dins de l'onada de manifestacions antiracistes provocades per la mort de George Floyd en mans d'un policia blanc el passat 25 de maig a Minneapolis.
Aquesta campanya ha recollit, a més del suport implícit de Coca-cola, el d'altres grans corporacions, com el grup Unilever, que agrupa marques com Dove, Ben & Jerry's i Hellmann's, així com el grup Levi Strauss & Co. Aquesta última companyia ha instat Facebook a "prendre mesures per parar la desinformació i el discurs de l'odi a les seves plataformes". "És un afront inacceptable als nostres valors. Nosaltres i Dockers ens unim a la campanya #stophateforprofit i interrompem tots els nostres anuncis a Facebook", afegeix Levi's.
Altres companyies com Eddie Bauer, The North Face, Patagònia, REI o Verizon també havien anunciat en els últims dies la suspensió de la publicitat a Facebook i altres xarxes socials.
Hershey's, per la seva part, va anunciar aquest divendres una reducció en un terç de la publicitat a Facebook i les seves plataformes, inclosa Instagram, en considerar que la xarxa social no "gestiona eficaçment el discurs violent i polaritzador a la seva plataforma" i que malgrat les seves promeses de millora no ha vist un "canvi significatiu".