Abertis, un dels operadors de referència internacional en la transformació d'autopistes, és compromès amb el medi ambient. Per aquesta raó, està duent a terme una estratègia de sostenibilitat que culminarà el 2030. Un dels pilars d'aquesta estratègia és l'economia circular. Doncs per avançar en aquest sentit, la corporació està reciclant el 80% dels seus residus. Com ho aconsegueix? Doncs millorant els processos de selecció i reciclatges derivats de la gestió de les autopistes.
Un dels pilars de l'estratègia de sostenibilitat d'Abertis és l'economia circular
Concretament, Abertis ha creat un Sistema de Gestió Ambiental que maximitza el percentatge de residus generats. Aquest nou sistema ha inclòs la instal·lació de punts de recollida de residus en moltes de les àrees de manteniment de les diferents autopistes i nous contractes a empreses especialitzades en la gestió de residus.
Reciclar i reutilitzar, les claus de la nova tècnica d'economia circular d'Abertis
Abertis està utilitzant materials reciclats i reutilitzant el material de fresatge en la construcció de noves vies. Un bon exemple d'això és la concessió JEPL a l'Índia, on s'està pavimentant amb plàstic reciclat.
Abertis utilitza materials reciclats i reutilitza material de fresatge en la construcció de noves vies
"Estem fent una forta aposta per fomentar l'ús d'opcions reciclades en la majoria dels països on som presents amb propostes innovadores que mantenen el mateix rendiment i vida útil que un paviment reconstruït convencionalment", explica Georgina Flamme, directora de Sostenibilitat d'Abertis.
Abertis també està impulsant la incorporació d'altres materials reciclats en les operacions d'autopistes com el cautxú al Brasil i Mèxic, el RAP (Paviment Asfàltic Reciclat) a Itàlia, França, Xile i el Brasil, o la resina de pi vegetal a França.
Abertis està duent a terme un projecte pilot a Espanya
A Espanya, Abertis ha engegat un projecte pilot de reutilització i reciclatge d'asfalt. Aquesta iniciativa, realitzada en col·laboració amb la Càtedra PADECASA-Universidad Alfonso X el Sabio, consisteix en l'execució d'un tram d'assaig en el qual es reutilitza asfalt procedent del fresatge de capes que requereixen renovació per tal d'analitzar i validar les seves prestacions als paviments d'autopistes.
A Espanya, Abertis ha engegat un projecte pilot de reutilització i reciclatge d'asfalt
Tant els projectes internacionals com els que s'executen a Espanya fan possible la reutilització de residus de material fresat i fomenten el consum de materials procedents de residus d'altres activitats.
Si vols informar-te amb més profunditat de l'estratègia en sostenibilitat d'Abertis, clica aquí.