L'Associació de Centres Comercials de Catalunya (AECC) calcula pèrdues de 500 milions d'euros entre els seus centres associats pel tancament de les botigues en aquests complexos arran de la pandèmia de la Covid-19 i que els ha impedit encara començar amb la campanya de Nadal.
En un comunicat després que aquest dijous el Procicat decidís prorrogar el tram 1 per l'empitjorament de les dades epidemiològiques, recorden que són "l'única activitat tancada des del 30 d'octubre" i que ja no van poder obrir pel Black Friday.
Durant el mes de novembre diverses associacions de comerciants, com els de La Maquinista, es va concentrar per demanar l'obertura immediata dels centres comercials i així evitar més pèrdues.
Afectacions importants al comerç
Els comerciants reclamen posar fi a "aquesta discriminació" encara que Catalunya no passi de tram i adverteixen que afecta més de 3.400 pimes i 70.000 llocs de treball entre directes i indirectes.
"S'ha demostrat que no hi ha una relació entre centres comercials tancats i un increment de l'RT. No som un focus de contagi", subratlla l'AECC, que afegeix que els centres compleixen amb tots els protocols de seguretat. Concretament, recorden que controlen l'aforament, obliguen a dur mascareta, a respectar la distància de seguretat i a la desinfecció de mans.
Aquest dijous, el Govern va plantejar no passar a fase 2 del pla de desescalada el proper dilluns per l'increment dels indicadors de Covid-19 que s'està registrant en els últims dies. Segons les dades d'ahir, s'ha notificat una velocitat de contagi (Rt) de 0,92, dues centèsimes per sobre al límit fixat per passar a la següent fase.
Pèrdues al sector
L'associació d'empreses de retail Comertia va anunciar ahir en un informe que les vendes havien caigut un 36% durant el Black Friday i un 30,1% al novembre respecte a les dades de fa un any.
#IndicadorRetailComertia La facturació del #comerç segueix en descens: El tancament de centres comercials i de la restauració, i el confinament perimetral de cap de setmana lastra la facturació de les empreses de retail, que han disminuït un 30,1% les vendes respecte 2019 pic.twitter.com/ezQCrNcUzy
— Comertia (@ComertiaRetail) December 3, 2020