Autèntica, l'esdeveniment del producte gurmet amb valors associats a la dieta mediterrània, va tancar les seves portes després d'haver-se posicionat com la fira de referència de la indústria agroalimentària del sud d'Espanya. Durant dos dies, 8.404 directius de la gran distribució i retail, xefs i empresaris d'hostaleria van acudir a FIBES per descobrir les últimes novetats en aliments i begudes prèmium gurmet, generant un impacte econòmic de 12 milions d'euros a la ciutat de Sevilla.
La fira ha acollit una nova edició d'Auténtica Congress, que ha reunit 233 experts per donar a conèixer diferents iniciatives i projectes, cuinar en directe i debatre sobre els reptes i oportunitats que s'alcen entorn del sector.
En l'àmbit de la gastronomia i l'alta cuina, xefs com Paco Morales, Benito Gómez, Javier Olleros, Macadura de Castre, Juan Carlos García i Hideki Matsuhisa, s'han citat en l'espai Culinary Fest by Gust del Sud, posant de relleu l'excel·lència agroalimentària de la nostra terra amb els productes de qualitat Gust del Sud. Tots ells han conversat sobre els conceptes que inspiren les cartes dels seus restaurants i el pes de la qualitat del producte en la varietat dels seus plats. A més, han realitzat demostracions amb receptes en directe i han pogut compartir espai amb altres reconeguts professionals de diferents àrees com l'art, l'esport o l'escriptura.
Respecte a l'exaltació del producte mediterrani que encapçala Auténtica, Paco Morales, xef del Restaurant Noor, va destacar que "és imprescindible conèixer el llegat històric per saber d'on venim i on anem. Sempre se'ns relaciona amb la pell de toro, els cítrics, l'oli d'oliva o el pernil, però els nostres productes, més que productes són una forma de vida. Hem de sentir-nos orgullosos de totes aquestes tradicions i nosaltres presentem aquest any una carta inspirada en receptes i sabors de diferents èpoques històriques".
Per la seva part, Benito Gómez, Xef del Restaurant Bardal, va apuntar que "per a mi la cuina és la perícia d'amanir. De vegades els cuiners sentim que quedem curts, però no és necessari afegir emulsions o núvols a totes les receptes. De fet, la nostra cuina brilla pels seus pocs artificis, perquè no són necessaris quan el producte és bo. El que ens defineix és la nostra manera de potenciar el sabor".
Precisament, sobre la importància de cuidar bé el producte i fer servir aliments de proximitat, Macadura de Castre, xef del Restaurant Macadura de Castre, va explicar que al seu restaurant "ara comptem amb quatre hortes que collim cada dia. Fem collita ecològica, no transgènica i això és important. Encara que sembli estrany, hem de consumir verdures lletges, aquestes són les més naturals, saludables i les que saben millor". Sobre això, Hideki Matsuhisa, xef del restaurant Koy Shunka, apuntava que "és fonamental tenir un bon producte i els materials per tractar-lo. Nosaltres comencem a cuinar des que arriba el producte al restaurant, això és en el que es tradueix el respecte al producte i a tot el procés".
PRODUCTES
La segona edició d'Auténtica estat l'aparador de les últimes innovacions en aliments i begudes prèmium-gurmet. Des de sandvitxos gelats calents, caviar cítric, gelat d'olives o carn vegetal feta amb proteïna de pèsols, un total de 251 firmes expositores han presentat les seves últimes novetats als dos pavellons de FIBES, demostrant així la qualitat dels productes agroalimentaris del nostre país. A més de descobrir les novetats del sector, els professionals assistents a Auténtica 2024 també han pogut inspirar-se, traçar sinergies, degustar productes d'alta qualitat i accedir a exclusius xous de cuina en directe.
Autèntica Prèmium Food Fest és un esdeveniment en col·laboració amb la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Aigua i Desenvolupament Rural de la Junta d'Andalusia, a través del cofinançament amb Fons Europeus FEDER, i compte amb el suport de l'Ajuntament de Sevilla, el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Landaluz, Cooperatives Agroalimentàries d'Andalusia, així com de les principals patronals del sector.