L'Automobile Barcelona ha obert aquest dijous les portes de la seva 40ena edició, marcada per la commemoració del centenari del saló i l'impuls del vehicle elèctric. El director del saló, José Miguel García, ha explicat que es tracta d'una "edició molt especial" que permetrà al visitant no només conèixer les darreres novetats de l'automoció sinó fer "un recorregut pel passat i present" del sector. El saló obrirà les portes al públic general el proper dissabte i s'allargarà fins al 19 de maig.

Pel que fa a les novetats, el vehicle elèctric va agafant pes en els stands de totes les marques. Una exposició de cotxes emblemàtics del darrer segle, un espectacle d'immersió sobre els 100 anys del saló i la possibilitat d'experimentar sobre l'autonomia són alguns dels atractius d'aquesta edició. Enguany les marques exposades han augmentat un 50% respecte a l'edició anterior, una de les xifres més elevades de la seva història. 

García ha destacat que el saló sempre ha estat "molt lligat" a les marques d'automoció i ha apuntat que enguany esdevé un "gran aparador de l'electrificació". El director de l'Automobile ha constatat que totes les marques porten ja un vehicle elèctric a la seva oferta. Per això, ha fet una crida al consumidor a aprofitar l'oportunitat que ofereix el saló "per provar i testar" vehicles elèctrics, que ha apuntat que ja aconsegueixen una autonomia mitjana de 400 kilòmetres.

D'altra banda, el director ha esperat que el conflicte laboral a Nissan no afecti la celebració del saló i que "arribin a un acord amb els treballadors". Ha apostat perquè el sector "continuï creixent", un sector "molt important" tant a Catalunya com a l'Estat

Marques bolcades amb el cotxe elèctric

El director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha apuntat que la seva marca fa anys que ja va fer aquesta aposta i ha anunciat que l'objectiu és que el 2022 el 42% de les seves vendes siguin de vehicles elèctrics. Toro ha destacat que el seu cotxe elèctric icònic, el Leaf, ja ha arribat a la segona generació amb una bateria bidireccional que permet "un estalvi de fins al 80% de la factura de la llum". 

En aquest sentit, ha dit que les marques han de portar vehicles competitius al mercat però que sols no ho poden fer tot, per la qual cosa han reclamat mesures governamentals per impulsar el sector. Entre d'altres, Toro ha reclamat una rebaixa de l'IVA que faci que els ajuts a la compra d'aquests cotxes no depenguin dels pressupostos generals.

Nissan vehicle elèctric - ACN

ACN

D'altra banda, Seat porta al saló el model el-Born, el primer vehicle 100% elèctric de la marca, que estarà en el mercat el 2020. A més, també es pot veure l'e-Racer, el primer turisme de curses 100% elèctric. El CEO de la companyia, Luca de Meo, ha destacat que la indústria automobilística "està en plena transformació i s'enfronta al major repte en els seus més de 100 anys d'història" però ha assegurat que estan en condicions d'afrontar-lo.