Les autopistes radials de Madrid que va rescatar el govern espanyol tornaran a mans privades perquè, segons el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, "si es tornen a licitar, generarien fins i tot uns ingressos gens menyspreables pel govern".
Es tracta de les autopistes deficitàries de l'Estat, que tenen una longitud de més de 600 quilòmetres. Vuit autopistes que inclouen les quatre radials de Madrid, la d’accés a l’aeroport de Barajas; l’AP-41, entre Madrid i Toledo; dos punts de l’AP-7 -la circumval·lació d’Alacant i el tram entre Cartagena i Vera-, i finalment l’AP-36 entre La Roda i Ocaña.
El Ministeri espera, amb això, recuperar part dels diners del rescat, una factura que, de moment, no han volgut detallar, però que assegura que són menys de 3.000 milions d’euros, mentre que el sector calcula que n’han de ser uns 5.000.
L'eurodiputat Ramon Tremosa ja anunciat que ho denunciarà a la Unió Europea.
Ja al febrer, De la Serna va deixar anar que veu "pràcticament impossible" assolir un acord amb les entitats financeres que tenen el deute de les autopistes de peatge en fallida, la titularitat de les quals, ha recordat, tornarà a revertir a l'Estat. "És molt difícil, des del principi hem dit que és molt difícil i estem ja gairebé en la fase d'impossible. Hem passat de molt difícil a pràcticament impossible l'acord", va dir.