Els 'Baby Pelones' celebren el seu desè aniversari amb un balanç de xifres i llancen una campanya on recullen en un vídeo testimonial, projectes i felicitacions de nens amb càncer i famosos ambaixadors.
Durant deu anys, juntament amb altres col·laboracions de socis, entitats i empreses, han permès que Fundació Juegaterapia, organització que treballa des de 2010 per cuidar-se dels nens en tractament oncològic, inauguri 50 projectes d'humanització a 23 hospitals i continuïn acompanyant els nens en tractament oncològic.
Gracias a la venda de 'Baby Pelones', també s'han obert sis beques d'investigació en oncologia infantil. Des de la creació de la primera beca amb el CNIO el 2016, s'han finançat investigacions clau, com la destinada al Sarcoma d'Ewing amb el GEIS, el finançament del qual ha ascendit a 200.000 euros gràcies a la venda del Baby Pelón d'Elena Huelva, ambaixadora i imatge d'aquest ninot.
Els 'Baby Pelones' van néixer com un ninot solidari que representava un dels moments més difícils dels tractaments oncològics: la caiguda del cabell. S'ha convertit en el ninot solidari més venut, assolint-ne més de 2.000.000 d'unitats en aquesta dècada convertint-se en un símbol de la lluita contra el càncer infantil.
Fabricat per l'empresa joguinaire Àries a Alacant, ha comptat amb al suport d'ambaixadors com Alejandro Sanz, Shakira, Manuel Carrasco, Laura Pausini o Sara Carbonero, que cedeixen la seva imatge altruistament per impulsar la causa. I amb la implicació de Disney s'ha permès crear edicions especials amb personatges de les seves pel·lícules, com Princesas, Frozen o El Rey León. Amb aquests suports La Fundació Juegaterapia ha llançat 36 models diferents de Baby Pelones.
"Els Baby Pelones continuaran sent el motor que impulsi nous projectes perquè els nens en tractament oncològic puguin continuar gaudint de la seva infantesa. "stos ninots segueixen sent regalats als petits en tractament en hospitals de tot el món, per dir-los, en veu baixa i amb la seva deliciosa olor de vainilla, que mai, mai, mai no estaran sols", manifesta Mónica Esteban, presidenta de la Fundació Juegaterapia.
Segons Esteban, "els Baby Pelones s'han convertit en un símbol de la lluita contra el càncer, perquè, gràcies als nostres distribuïdors solidaris, es compren per a nens, però també per animar aquesta amiga a qui la químio no li està provant bé o aquest company de feina acabat de diagnosticar de càncer." Amb ells han passat 10 anys repartint il·lusió i esperança en hospitals de tot Espanya.
Per a Elena Morán, juegaterapeuta de la Fundació Juegaterapia, "els Baby Pelones tenen un profund impacte emocional i psicològic. Veure la seva realitat reflectida en una joguina ajuda els nens a sentir-se compresos i menys sols. A més, jugar amb aquests ninots els permet expressar les seves malalties i sofriment, alliberant emocions i adaptant-se millor a la seva situació. Aquest procés els ofereix noves perspectives més adaptatives, afavorint una superació òptima i resilient de la seva malaltia."
María explica que després de la recaiguda de la seva filla Alba, de 12 anys, "la caiguda del cabell va ser el moment més dur. Vam haver de treure els miralls que teníem a casa perquè ella no es veiés. Vaig acudir a la Fundación Juegaterapia perquè l'ajudessin a superar les seves pors i complexos, i va ser allà quan van crear la figura dels Baby Pelones, pensant en ella. Estem realment agraïts a Juegaterapia per aquesta ajuda i acompanyament".
Des de la Fundació Juegaterapia treballen per aconseguir que els espais hospitalaris pediàtrics atenguin el benestar emocional dels petits en tractament i els seus familiars. Projectes com cinemes, jardins, estacions lunars i unitats del color, entre d'altres, persegueixen convertir els hospitals en llocs més amables.