Nova baixa al Mobile World Congress del 2021. LG també ha cancel·lat la participació en l'esdeveniment, aquest cop, però, el motiu no té cap relació amb la pandèmia de la Covid-19: l'empresa ha anunciat el tancament del negoci de telefonia mòbil.
Fonts de la companyia han confirmat que no seran al Mobile d'aquest estiu perquè "no hi ha res a presentar", i no tindria sentit ser al congrés sense cap producte nou a llançar.
D'aquesta manera, se suma a les baixes de les empreses de Google, Sony, Ericsson, Nokia, Facebook o BT, entre d'altres.
Tancament després d'anys de pèrdues
LG ha pres la decisió de tancar la divisió de mòbils després d'anys de pèrdues en el sector, segons ha anunciat la companyia en un comunicat després de prendre la decisió en el consell d'administració.
A partir d'ara, l'empresa sud-coreana se centrarà a dedicar més recursos a àrees amb "creixement" com els components de vehicles, els dispositius connectats, les cases intel·ligents, la robòtica, la intel·ligència artificial o les solucions B2B.
D'aquesta manera, LG no traurà cap nou model de mòbil, però mantindrà els serveis pels terminals actuals, que seguiran disponibles per a la compra i mantindran el servei d'atenció al client, així com actualitzacions de software i sistema operatiu. La data efectiva de tancament del negoci és el 31 de juliol del 2021.
Segons la mateixa companyia, es treballarà de forma estreta amb proveïdors i socis per "garantir la màxima transparència en la dissolució del negoci mòbil".
LG seguirà desenvolupant tecnologies relacionades amb el sector mòbil, com el 6G, però per enfortir la competitivitat en altres àrees de negoci. Totes les tecnologies principals desenvolupades durant els últims 20 anys per LG en el sector es mantindran i s'aplicaran a productes actuals i futurs.
El nou model de telèfon intel·ligent fracassa
Les vendes del model amb el qual LG aspirava a guanyar terreny en la gamma mitjana, el telèfon intel·ligent de doble pantalla Wing, o del més exclusiu Velvet han estat molt inferiors respecte a les que s'esperaven des de la directiva.
De la mateixa manera, tampoc ho va ser l'expectació que va generar el Rainbow, el mòbil plegable que va captar l'atenció de molts a la Fira d'Electrònica de Consum (CES) de Las Vegas de gener i que segurament ja no veurà la llum.
La fi d'una operació fundada l'any 1995
I així, amb la gamma alta dominada per les grans empreses d'Apple, Samsung i alguns fabricants xinesos i l'empenta d'un creixent nombre de competidors també xinesos que ja controlen els segments baixos, LG ha pres la decisió de tancar una operació que va començar quan va fundar LG Information & Communications el 1995 per produir telèfons.
Aquesta unitat de negoci va ser absorbida per LG Electronics cinc anys més tard i l'empresa va arribar a convertir-se en el tercer fabricant mundial de mòbils.
Tanmateix, l'eventual predominança dels dispositius intel·ligents va acabar per danyar el seu negoci, fins al punt d'ocupar actualment la novena posició global, amb només un 2% de quota de mercat global després de vendre 24,3 milions de telèfons intel·ligents l'any passat (un 13% menys que el 2019), segons la consultora Counterpoint Research.