Des que Mack Zuckerberg, creador de Meta, determinés el punt de partida d'aquest nou escenari, el metavers no ha parat de créixer i aquesta és la raó per la qual les entitats bancàries aposten per introduir-lo en les seves estratègies de desenvolupament i aspiren al seu potencial de rendibilitat.
Molt està fent parlar el metavers, un nou espai que combina realitat virtual i augmentada amb experiència real i que previsiblement canviarà la manera de, consumir a molts sectors. A més, el metavers es perfila com la solució per assolir una banca més sostenible. Sens dubte, les entitats bancàries han d'anticipar-se i abocar grans esforços en trobar i desenvolupar el seu espai en el metavers si no volen quedar-se enrere en aquest nou món.
Per a això, la companyia Minsait ha estat la primera empresa en penjar tota la seva oferta de Serveis Financers en el metavers i ofereix possibles propostes d'ús per part de la banca en el metavers, com a oficines virtuals per crear nous entorns de relació amb el client, la presentació de nous productes o mons corporatius que incentivin la relació interna d'empleats i entitats.
Més concretament, la presentació de productes es pot fer ara gràcies al metavers a través de la gamificació, donant la possibilitat d'explicar com funciona una targeta revolving o els packs de serveis d'una forma innovadora i propera.
Amb referència als entorns de relació amb el públic, el metavers pot establir una oficina virtual on es pugui oferir atenció al client i venda de productes a través d'avatars igualant el servei que s'ha rebut tradicionalment a les oficines bancàries tradicionals.
Les campanyes de màrqueting també experimenten millores gràcies a aquest nou espai virtual, ja que es poden fer esdeveniments virtuals als quals pot anar més gent de forma virtual. Això també afecta la comunicació interna dels bancs, on ara els treballadors podran reunir-se i treballar des de casa seva com si fossin en una oficina.
El BBVA ja va començar a experimentar en el metavers mitjançant l'assaig d'una oficina virtual en la qual ofereix serveis bancaris basats en la realitat virtual, presentada en el passat South Summit. A través d'unes ulleres de realitat virtual, els clients del BBVA són atesos per un gestor virtual amb qui poden interactuar de manera remota, simulant que són en una oficina física o visualitzar vídeos informatius. També és possible que consultin els seus comptes i moviments bancaris de manera privada. Des de la mateixa oficina virtual els gestors del banc poden oferir als seus clients diferents productes bancaris.
D'altra banda, CaixaBank va tancar el mes passat una aliança amb Microsoft a través d'AI Innovation Lab per al desenvolupament d'entorns virtuals immersius basats en Intel·ligència Artificial, on els clients i empleats del banc podran interactuar entre si. Actualment, es troben treballant en l'obertura de la seva oficina virtual en el metavers amb l'objectiu de reafirmar la seva aposta per posar la innovació al servei de l'experiència dels usuaris.
Bankinter ha llançat de la mà de la firma d'inversió Edmond de Rothschild un dels primers fons d'Europa centrats en el metavers. Aquest fons té com a finalitat invertir amb un horitzó a mitjà termini en companyies, tant tecnològiques com d'altres sectors, pretenent maximitzar les possibilitats de rendiment dels valors en què s'inverteixi. És un producte global perquè inverteix sense cap mena de restricció geogràfica, i multisectorial.