El Grup BBVA ha obtingut un benefici de 1.911 milions d'euros entre gener i juny de 2021, i ha recuperat les xifres d'abans de la covid-19.
Excloent els impactes no recurrents dels resultats de la venda de BBVA USA i els costos nets de pla de reestructuració d'Espanya, l'entitat va obtenir un resultat de 2.327 milions d'euros, un 146% més que en juny de 2020.
Fortalesa dels ingressos
Segons explica l'entitat, aquests resultats han sigut possibles gràcies a la "fortalesa" dels ingressos, particularment els típics del negoci bancari i als menors sanejaments respecte al primer semestre de 2020. Els préstecs i avançaments als clients es van reduir un 3,5%, fins a 327.372 milions, tenint en compte que els recursos dels clients van créixer un 2,2% i van arribar als 338.795 milions.
La ràtio de morositat i el que mesura la cobertura enfront de la insolvència d'aquesta cartera van empitjorar en comparació amb el juny de 2020 i es va situar en el 4,2% i el 77%, respectivament. El cost del risc segueix millorant, fins a l’1% excloent BBVA USA i la resta de societat del Grup en els EUA venudes a PNC l'1 de juny de 2021.
La solvència de l'entitat que inclou tots els requeriments legals, se situa en el 14,17%, enfront de l’11,22% d'un any abans.
Segons explica BBVA, la comptabilització dels resultats generats per BBVA USA porta un benefici net de 582 milions d'euros. Amb relació al procés de reestructuració a Espanya, firmat el passat 8 de juny i que suposa la sortida d'unes 3.000 persones, els costos nets van ascendir a 696 milions.
Per àrees geogràfiques
Mèxic es va mantenir com la filial que més aporta al conjunt del Grup, amb uns beneficis de 1.127 milions d'euros, un 71,8% més. En segona posició es troba Espanya, amb una aportació de 745 milions davant dels 108 milions de fa un any, també degut a menys sanejaments.
A Amèrica del Sud, el benefici atribuït va millorar en un 37% i va arribar als 218 milions d'euros. I a Turquia el banc va guanyar 384 milions davant dels 266 milions de juny de 2020. Pel que fa als principals marges del compte, els d'interessos que inclou la major part dels ingressos, es va reduir un 32,5% i va quedar en 1.036 milions.
El marge brut -que afegeix ingressos per comissions- també va baixar, un 19,7%, fins a 1.571 milions, en tant que el marge net, que recull l'activitat purament bancària, va sumar 1.073 milions després de retrocedir un 23,1% interanual.
A tancament de juny, els clients digitals suposen un 66,1% del total i sumen 38,5 milions, un 36% més des de juny de 2019, en tant que els clients mòbils van créixer un 44,6% en dos anys, fins a 36,3 milions i suposen un 62,4% del total.