El BBVA ha plantejat als sindicats l'acomiadament de 3.800 empleats a Espanya, el 16,3% d'una plantilla d'uns 23.300 treballadors, a més del tancament de 530 oficines, el 21,3% de la seva xarxa, a fi de guanyar rendibilitat i eficiència, segons han informat a Efe fonts de la negociació.
Del global dels 3.800 acomiadaments, 3.000 seran treballadors de la xarxa d'oficines i els 800 restants dels serveis centrals. De les 530 oficines que es volen tancar, la major part seran a Catalunya (204), Madrid (101) i Castella-la Manxa (101). Ara fa sis anys, el BBVA va adquirir Catalunya Caixa, i per tant, l'entitat disposa d'una extensa xarxa d'oficines a Catalunya. Això explicaria el gran tancament d'oficines a Catalunya amb relació a la resta de comunitats.
La direcció del banc i els sindicats s'han reunit aquest dijous per a negociar un acomiadament col·lectiu que el BBVA defensa per l'enorme competència en el sector, els baixos tipus d'interès, l'adopció accelerada dels canals digitals per part dels clients i l'entrada de nous actors digitals.
A finals del 2020, el BBVA comptava amb 29.330 empleats a Espanya, no obstant això, si s'exclouen els treballadors de diferents societats del banc que no es veuran afectats pels ajustos, la xifra queda en uns 23.300, d'aquí és d'on provindran els 3.800 acomiadaments plantejats per banc, que equivalen al 16% dels treballadors. La xifra d'oficines, en la mateixa data, era de 2.482.
L'anunci d'aquest ERO no ve de nou. A finals de febrer, Expansión, ja va anunciar que el banc basc planejava retallar uns 3.000 llocs de treball a Espanya, a prop del 10 % de la seva plantilla, dins del pla d'ajustament que el banc volia començar a aplicar en la primera meitat d'aquest any per continuar reduint costos. Finalment, aquesta planificació ha quedat curta i el BBVA vol reduir quasi en 4.000 els treballadors de la companyia.
A més, aquest divendres era una data marcada en vermell pels sindicats de la companyia, ja que van ser citats la setmana passada per començar a negociar aquest acomiadament col·lectiu, que afectarà tant els serveis centrals com la xarxa comercial de l'entitat a Espanya. El banc, però, ja va traslladar als treballadors que el seu objectiu és explorar conjuntament fórmules que permetin minimitzar l'impacte a la plantilla.