Boeing ha decidit aturar temporalment la fabricació del seu polèmic model 737 Max a partir del proper gener, una decisió que afectarà al sector i a l'economia nord-americana per la magnitud de la companyia, que ha resgistrado una forta caiguda en la cotització a la Borsa de Nova York.
Aquest model va estar implicat en dos accidents aeris mortals de gran magnitud l'octubre de 2018 i març de 2019, produïts per una fallada en el seu software, que va causar prop de 350 víctimes. Aquests sinistres ha submergit a Boeing en una crisi sense precedents, sobretot després que l'Administració Federal d'Aviació no permet volar al 737 Max almenys fins el febrer, en espera de millores a l'aparell.
Boeing, que té aproximadament 400 avions emmagatzemats d'aquest model, ha decidit "prioritzar el lliurament d'avions emmagatzemats i suspendre temporalment la producció en el programa 737 a partir del proper mes", ha afirmat la companyia, que creu que ara és "el nostre deure assegurar-nos que es compleixin tots els requisits i es responguin totes les preguntes dels nostres reguladors".
Seguretat del 737
En aquest sentit, Boeing va abundar que "tornar de forma segura el 737 Max al servei és la nostra principal prioritat" malgrat saber que el procés d'aprovació de la tornada al servei del 737 Max, i de determinar els requisits de capacitació adequats, "ha de ser extraordinàriament exhaustiu i sòlid, per garantir que els nostres reguladors, clients i el públic en general tinguin confiança en les actualitzacions" del model.
Efectes a l'economia dels EUA
Els analistes auguren que la decisió de Boeing s'endinsarà en la crisi de l'aeronàutica a curt termini. Boeing és l'exportador de manufactures mésimportant dels EUA i el membre més gran del Dow Jones i, com va analitzar The New York Times, "és probable que la seva decisió d'aturar la producció provoqui commocions en l'economia nord-americana", ja que "afectarà els proveïdors de tot el país i enfonsarà la companyia encara més en la crisi".
El 737 Max, que es produeix a la fàbrica de Boeing a Renton, en l'estat de Washington, amb 12.000 empleats, és l'avió més important de la companyia i representa desenes de milers de milions de dòlars en vendes anuals.