Bon Preu ha revisat totes les composicions dels productes de marca bonpreu i Terra i Tast, i el 100% ja compleixen amb els paràmetres definits de reducció de sucres afegits, sal i greixos saturats de l’estratègia NAOS.
L’estratègia NAOS defineix 13 categories prioritàries d’aliments i begudes de consum habitual, corresponent a aperitius salats, beguda refrescant, brioixeria-pastisseria, cereals esmorzars, cremes de verdures, derivats càrnics, galetes, gelats, nèctar de fruita, pa envasat, plats preparats, productes làctics i salses.
El Pla de Col·laboració per a la Millora de la Composició d’Aliments i Begudes de l’Estratègia NAOS (Estratègia per a la Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat) és una iniciativa de l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) i recull els compromisos de reformulació de fabricants i distribució alimentària per diferents tipus d’aliments i begudes de consum habitual en nens, joves i famílies i se centra en la reducció de sucres afegits, sal i greixos saturats.
Durant l’últim any i mig, Bon Preu ha reformulat alguns productes d’alimentació per acabar de complir amb l’estratègia NAOS, amb el resultat que el 70% dels productes prioritaris ja estaven dins dels paràmetres establerts.
Les unitats venudes d’aquests productes en els 208 establiments Bonpreu i Esclat en els darrers 12 mesos han permès reduir 61 tones de sucre, 8 tones de sal i la disminució de 65 tones de greixos saturats.
Per posar-ho en pràctica, s’ha treballat colze a colze amb petits i grans fabricants i ha suposat implicació directa dels equips de qualitat i compres per revisar que la reformulació no suposés un canvi organolèptic important.
Els plans de futur passen perquè tots els productes nous que es vagin incorporant a Bonpreu i Esclat compleixin ja amb els valors objectius de l’estratègia NAOS i d’altra banda, seguir treballant amb la reformulació d’altres productes de categories no prioritàries.
Això permetrà a Bon Preu posicionar la seva marca pròpia en un clar referent de productes saludables.
L’objectiu de Bon Preu és promocionar una vida saludable a través de l’alimentació, apostar pels productes de proximitat i proveïdors locals i conscienciar i contribuir a la sostenibilitat i medi ambient. Tots aquests eixos, són pilars claus per a l’empresa i una demanda constant per part del mercat.