Eroski vol tancar com més aviat millor la venda de Caprabo, i si és abans que acabi 2020, encara millor. De fet, ja s'ha entrat en la fase final de la venda on només han sobreviscut dos candidats, Bon Preu i un fons d'inversió estranger, segons ha avançat el diari Ara. Segons el mateix diari els dos candidats estan realitzant les auditories a Caprabo prèvies a presentar les ofertes formals.
La cadena de supermercats basca vol desfer-se de Caprabo per una xifra que rondi els 700 milions d'euros, quantitat que està molt lluny de les possibles ofertes que rebrà per part dels dos compradors, entre altres coses perquè la inversió que s'ha de fer a la cadena catalana de supermercats és molt important.
Ara bé, si la xifra de venda és inferior als 700 milions, Eroski, previsiblement, haurà de reconèixer grans pèrdues per la compra de Caprabo, ja que l'any 2007 va pagar 1.300 milions d'euros per adquirir el 75% de l'empresa catalana i més tard el 25% restant que elevarien la factura fins als 1.600 milions d'euros.
Bon Preu, millor posicionat
En aquests moments, i segons informa també el mateix diari, Bon Preu surten aquesta última fase de la venda per davant del fons d'inversió perquè coneix millor el negoci i també perquè Eroski ha imposat requisits addicionals al fons d'inversió estranger.
Pel camí s'han quedat altres cadenes de supermercats com Carrefour i Consum i d'altres fons d'inversió.