Com a part de la seva estratègia de bon govern i compliment normatiu, Bon Preu ha anunciat la creació d’un Codi de Bones Pràctiques per a Proveïdors, que estableix les pautes de conducta ètica i responsable que han de complir totes aquelles organitzacions que tinguin una relació comercial amb el Grup. El document recull diferents deures, d’obligat compliment, en àmbits com els drets humans, el medi ambient i la sostenibilitat, la seguretat i la higiene, o la confidencialitat i la protecció de dades.
Bon Preu treballa únicament amb proveïdors que demostrin els màxims estàndards de professionalitat, ètica i transparència. Per aquest motiu, el Codi de Bones Pràctiques és d’obligat compliment, i s’inclou com una part principal de qualsevol contracte que el Grup signa amb tercers. El compromís de Bon Preu és que qualsevol relació amb els seus grups d’interès es basi en un compromís ètic que vagi més enllà de les seves obligacions legals. Amb aquesta finalitat, la companyia contempla diferents mesures per verificar el compliment del Codi, com visites sense preavís a les instal·lacions dels proveïdors, entre d’altres. En cas d’incompliment per part d’un proveïdor, Bon Preu valorarà una sèrie de mesures, en funció de cada cas concret, entre les quals s’inclou la finalització de qualsevol relació comercial de manera immediata.
El Codi de Bones Pràctiques per a Proveïdors s’ha desenvolupat d’acord amb diferents directrius internacionals, com per exemple la Declaració Universal dels Drets Humans, l’Acord de París sobre el canvi climàtic, o els principis de la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció (UNODC). A més, tota la informació que s’hi inclou està totalment alineada amb els valors i principis ètics del Grup que recull el Codi Ètic del Grup Bon Preu, el document creat l’any 2009 que recull les polítiques de comportament ètic i responsable que han de complir tots els professionals que formen part de la companyia.
Un comitè per garantir pràctiques responsables
El Codi de Bones Pràctiques per a Proveïdors s’afegeix a les diferents accions que desenvolupa Bon Preu per garantir un comportament ètic i responsable en el desenvolupament de l’activitat de la companyia, d’una manera totalment transversal, i en línia amb els principis fonamentals establerts en el Pacte Mundial de les Nacions Unides.
Com a part d’aquest compromís, el Grup compta, per exemple, amb diferents mesures en matèria de Política Corporativa Contra la Corrupció i el Frau, Política Anticorrupció o Política Corporativa de Regals i Atencions, entre d’altres.
A més, Bon Preu també compta amb un Comitè d’Ètica, Valors i Compliment, un òrgan conformat per diferents perfils especialistes d’àrees com Legal, Compliance o Recursos Humans, que s’encarrega de vetllar pel compliment i difusió interna dels codis de conducta i pràctiques responsables del Grup. Aquest Comitè ha estat el responsable d’articular el Codi de Bones Pràctiques per a Proveïdors de Bon Preu, i s’encarregarà d’actualitzar-lo anualment amb l’objectiu d’assegurar-ne el compliment i efectivitat.
Sobre Grup Bon Preu
El Grup Bon Preu és una empresa catalana referent en el sector de l’alimentació, compromesa amb els ciutadans i el territori. El seu propòsit és facilitar el dia a dia dels seus clients, oferint serveis bàsics i quotidians en l’alimentació amb Bonpreu i Esclat i BonpreuEsclat supermercat online, carburants amb EsclatOil, i energia a través de la comercialitzadora elèctrica BonpreuEsclat Energia.
La seva activitat s’orienta al mercat català, amb l’anhel d’oferir els millors productes frescos i de proximitat en alimentació, una millora constant en la sostenibilitat i medi ambient i amb els millors preus. El Grup Bon Preu compta amb 133 supermercats Bonpreu; 54 supermercats Esclat; 22 centres de recollida de la compra a BonpreuEsclat Online i dona servei a domicili a més de 3,5 milions de persones al territori; té 58 benzineres EsclatOil i 13 minimercats, i més de 40.000 llars que confien en la seva comercialitzadora.