Burger King, McDonald's i Telepizza encapçalen el rànquing com les tres marques de restauració amb més ús de plataformes digitals al sector del delivery, segons recull l'últim estudi 'Wrapped Digital 2024' realitzat per GfK DAM, mesurador oficial de les audiències digitals a Espanya que analitza el top 10 de llocs web, xarxes socials, delivery, banca i viatges més populars de l'any.
L'informe ofereix una fotografia de la navegació a internet i l'ús d'aplicacions que realitza la societat espanyola el 2024 i ha situat el delivery com una opció de consum clau per als usuaris. En aquest sector, Telepizza es posiciona al top 3 de cadenes de restauració com l'única marca de pizza, sumant una mitjana de 1.649.318 d'usuaris únics que han realitzat comandes a través de l'app i del web en el període comprès entre gener i octubre d'aquest any.
La marca de pizza líder a Espanya ha registrat, a més, un augment rellevant de prop del 12% respecte a l'any anterior, el que demostra que continua fidelitzant i atraient consumidors que demanen les seves pizzes a les seves llars.
Segons l'informe, el consum del delivery apareix cada vegada més lligat a grans esdeveniments, com els esdeveniments esportius. Així, aquest any, s'ha detectat que l'Eurocopa de futbol va impulsar les visites a plataformes de menjar a domicili, amb importants becs durant els partits, fins i tot del 200% a la final Espanya-Anglaterra. Una tendència a què s'han vinculat algunes marques com Telepizza, llançant experiències culinàries exclusives per als consumidors en aquestes dates.
Per la seva part, les hamburgueses es mantenen com un altre dels atractius gastronòmics en les comandes online dels espanyols. Burger King lidera el rànquing del delivery amb una mitjana de 5.081.410 d'usuaris únics el 2024, encara que ha descendit un 8,5% respecte a les dades de l'any anterior. Li segueix McDonald's amb més de 4.494.402 usuaris únics, que, en aquest cas, sí que ha experimentat un creixement del 14,5% en relació amb les xifres detectades el 2023.
L'estudi també inclou Just Eat, Glovo i Uber Eats com a plataformes de delivery, amb més de 3,6 milions; 3,4 milions i 2,5 milions d'usuaris únics respetivamente. Altres marques com Domino's Pizzas apareixen així mateix en el rànquing, però han disminuït un 8,8% la xifra dels seus usuaris únics en comparació amb l'any anterior. En les dues últimes posicions s'ubiquen KFC amb més d'1,2 milions d'usuaris únics, seguit per Foster's Hollywood amb més de 750.000.
El mesurador oficial de les audiències digitals ha revelat així mateix altres tendències digitals i hàbits de navegació dels espanyols. En aquest context, s'observa una consolidació de l'ús de les xarxes socials, amb una caiguda de X; un avenç de la democratització de l'ús de la intel·ligència artificial; un augment del protagonisme dels neobancs, i un creixement del consum de les plataformes de viatges, entre altres inclinacions i comportaments d'ús digital.