CaixaBank ha convertit Imagin –la seva aplicació per a mòbils- en una plataforma digital de serveis amb l'objectiu d'atraure el públic més jove i incrementar en un 70% la rendibilitat dins aquest grup de clients. La nova aplicació comptarà amb continguts relacionats amb la música, els videojocs o la tecnologia per captar la generació millennial i afegirà nous productes enfocats a adolescents i famílies amb nens.
Tal com ha explicat Benjamí Puigdevall, conseller delegat d'Imagin, la nova proposta busca "anticipar el moment de contacte amb el banc molt abans que aparegui la necessitat financera". L'aplicació, que actualment disposa de 2,6 milions de clients, preveu arribar als quatre milions d'usuaris en els pròxims quatre anys.
El nou model de negoci d'Imagin, presentat aquest dimecres de forma telemàtica, de moment només estarà disponible a l'Estat, tot i que els directius de la plataforma han assegurat que estudiaran el llançament a altres mercats. En aquesta nova etapa, que també ve acompanyada d'una nova imatge corporativa, Imagin llença tres aplicacions mòbil destinades a captar clients de diferents franges d'edat. La més rellevant pren el nom d'Imagin, la qual ofereix una oferta financera i no financera als usuaris de més de 18 anys. Per altra banda, CaixaBank ha incorporat ImaginTeens (per a adolescents de 12 a 17 anys que comencen a gestionar les seves finances personals) i ImaginKids (adreçada als infants de menys d'11 anys i enfocada a l'educació financera a través de jocs).
"Imagin s'ha transformat en una comunitat; ja no és necessari tenir un compte corrent per poder-hi accedir, sinó que simplement amb una adreça de correu electrònic es poden gaudir dels serveis que s'ofereixen", ha comentat Puigdevall. "Ara no tan només s'ofereixen productes financers, sinó que també disposem de continguts digitals", ha afegit el directiu.
A partir d'ara, l'aplicació disposarà de plataformes com ImaginMusic, que inclourà continguts digitals, l'opció d'accedir a concerts o la possibilitat de conèixer artistes. Les altres línies dins l''app' seran ImaginGames (els clients podran gaudir d'avantatges espacials en el món dels videojocs gràcies a la col·laboració amb l'equip d'esports Mad Lions), ImaginCafè (l'espai físic i virtual per donar suport a la creació i al desenvolupament de noves tendències) i ImaginShop (una botiga en línia que permetrà adquirir dispositius electrònics).
Per altra banda, Imagin oferirà una sèrie de productes financers destinats a "cobrir les necessitats d'estalvi i finançament dels joves que han entrat en l'edat adulta i que comencen a tenir els seus primers ingressos i els seus propis projectes". A més de la gestió de compte i assegurances, l'aplicació ha inclòs una sèrie d'eines digitals com l'Imagin&Split, que permet dividir despeses entre amics, o el desenvolupament d'una cartera digital que permeti incloure tota mena de targetes.
Apropar-se als més joves
"Les experiències que oferim ens permetran crear una comunitat d'usuaris que després podrem monetitzar", ha expressat Benjamí Puigdevall durant la presentació de la nova imatge d'Imagin. En aquest sentit, la plataforma ha llençat ImaginTeens, la qual ofereix continguts sense necessitat de tenir una vinculació amb l'entitat. A través d'aquesta eina, els usuaris disposaran de recursos digitals relacionats amb la música o els videojocs i ofertes d'experiències en col·laboració amb marques com Rakuten, Meller o Regalo Original. Pels que siguin clients de CaixaBank, l'aplicació permetrà vincular el compte corrent a ImaginTeens perquè l'adolescent pugui veure el saldo sense possibilitat de fer operacions.
En el cas d'ImaginKids, l'objectiu principal de la plataforma passa per l'educació financera. Tal com ha explicat l'entitat a través d'un comunicat, "l'aplicació fa servir tècniques de gamificació orientades al foment de l'estalvi i de conceptes bàsics d'educació financera". Alhora, ofereix recursos d'entreteniment a partir d'acords amb socis com el Club Super3, Boing o Hiru3.