CaixaBank ha estat premiada com la ‘Millor Entitat Global en Anàlisi de dades i Intel·ligència Artificial 2022’ en els Qorus-Accenture Banking Innovation Awards, que cada any premien les idees, productes i serveis més innovadors del sector financer i que serveixen de catalitzador de la innovació des de la seva creació el 2013. En concret, el jurat dels premis ha reconegut els avanços de l'assistent virtual Noa de CaixaBank que, gràcies a l'ús de la intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic (machine learning), permet als usuaris utilitzar la veu com a mitjà d'interlocució entre el chatbot i el client (voicebanking) revolucionant la manera en què aquests interactuen amb el banc.
A més, l'entitat CaixaBank ha rebut la menció “Silver” en la categoria global de ‘Banc Més Innovador del Món’ (Global Innovator 2022). És la setena ocasió en els últims 10 anys en què CaixaBank es col·loca entre les tres entitats més innovadores del món, consolidant la seva llarga trajectòria d'innovació i la seva excel·lència sostinguda en el temps.
D'altra banda, l'entitat ha estat guardonada també amb la menció “Silver” en la categoria ‘Reimaginant l'experiència de client’ pel seu Insights Center, el hub de recerca de CaixaBank, creat per continuar evolucionant el disseny d'una experiència omnicanal focalitzada en el client amb una visió de 360º. En aquest centre, l'entitat dissenya solucions competitives que uneixen rendibilitat, tecnologia i benestar financer per als clients.
Els premis es van lliurar en el marc de l'última edició del Reinvent Forum de Qorus, que va reunir al Cosmocaixa de Barcelona directius i executius del sector de la banca minorista i les assegurances per analitzar les últimes novetats digitals en finances, així com les noves iniciatives que marcaran el futur del sector financer. Durant les jornades, els assistents al fòrum van tenir accés exclusiu als diferents espais de la Ruta d'Innovació de CaixaBank a Barcelona -l’Insights Center, l'oficina All In One i l’imaginCafe, en la qual van poder conèixer la visió i els processos interns dels equips del banc encarregats de posar la tecnologia al servei del client i dels empleats, en línia amb el Pla Estratègic 2022-2024 de l'entitat.
CaixaBank, líder en innovació i banca digital
La tecnologia i la innovació són clau per a CaixaBank. Amb més d'11 milions d'usuaris de la seva banca digital, la base de clients digitals més gran del sector financer a Espanya, l'entitat treballa cada dia per desenvolupar nous models que li permetin donar resposta a les demandes i necessitats dels seus clients i que acostin els productes, els serveis i la cultura financera a tots els ciutadans. En aquest procés de digitalització, l'entitat financera, que compta amb una filial tecnològica pròpia, CaixaBank Tech, i amb equips multidisciplinaris que porten la innovació a tots els àmbits de l'organització, impulsa projectes basats en noves tecnologies, com blockchain, computació quàntica, intel·ligència artificial, big data o cloud computing. Totes aquestes tecnologies permeten als seus gestors disposar de més i millors recursos per assessorar els seus clients, alhora que s'impulsa la personalització de l'oferta comercial per millorar la vinculació dels clients, es desenvolupen nous serveis financers i s'agilitza el procés de presa de decisions.
Gràcies a la seva estratègia de transformació digital, CaixaBank s'ha situat entre els bancs més ben valorats del món per la qualitat dels seus productes i serveis digitals i ha rebut múltiples reconeixements internacionals com el d’'Entitat Financera més Innovadora a Europa Occidental 2022' per la revista estatunidenca Global Finance.
En banca digital, CaixaBank ha estat reconegut com el ‘Millor Banc Digital en Banca de Particulars a Espanya’ en els World’s Best Consumer Digital Banks Awards 2022 de la revista Global Finance; un premi que va recollir per setè any consecutiu. A aquest premi nacional, se sumen dos premis globals -‘Millor Banc Digital de Banca de Particulars en Productes d'inversió, dipòsits i targetes en el Món 2022’ i ‘Millor Banc Digital de Banca de Particulars en Gestió de Factures en el Món 2022’- i un de continental - ‘Millor Banc Digital de Banca de Particulars en Préstecs d'Europa Occidental 2022’. En banca privada, CaixaBank ha rebut per primera vegada dos premis en un any en els Wealth Tech Awards de PWM (Grup FT): 'Millor Entitat de Banca Privada en anàlisi de Big data i Intel·ligència Artificial a Europa 2022' i ‘Millor Entitat de Banca Privada en Màrqueting i Comunicació Digital a Europa 2022’.