CaixaBank ha tancat el 2021 amb prop de 6,2 milions de clients registrats en Bizum. La xifra, que, després de la integració tecnològica, inclou també als clients procedents de Bankia, un creixement anual del 107% i situa a l'entitat financera amb una quota de mercat del 33,1%, 10,4 punts percentuals per sobre de les dades aconseguides en el 2020. Cal destacar la freqüència d'ús del servei: en els últims tres mesos, el 85% dels clients registrats ha utilitzat Bizum. Aquest altíssim percentatge ha impulsat el nombre d'operacions global en el 2021 per sobre dels 200 milions, la qual cosa suposa un creixement del 158%, amb un important pic d'ús a partir de la culminació de la integració tecnològica amb Bankia. Durant l'últim mes del 2021, els clients de CaixaBank han realitzat una mitjana diària pròxima al milió d'operacions amb Bizum, amb un volum de 2.000 milions d'euros.
Del total de clients de l'entitat que ha usat el servei de Bizum en els últims tres mesos, més d'1,5 milions pertanyen a imagin, la plataforma de serveis digitals i estil de vida per millennials. Per comunitats autònomes, Catalunya (amb 1,15 milions de clients de CaixaBank usuaris de Bizum en els últims tres mesos), Madrid (914.000 clients), Andalusia (797.507 clients) i Comunitat Valenciana (576.222 clients) són els territoris que concentren un major nombre d'usuaris. Els creixements anuals més importants s'han donat a Ceuta (+281%), Madrid (+238%), La Rioja (+223%) i Comunitat Valenciana (+201%).
El 2021 ha estat també l'any de l'enlairament en CaixaBank del servei Bizum C2eR, que permet comprar en comerços en línia utilitzant aquesta solució de pagament. El desembre del 2021, els clients de CaixaBank han realitzat més de 260.000 transaccions amb aquest sistema, una dada que està 7,5 vegades per sobre del registrat el desembre del 2020. Actualment, els clients de Bizum tenen la possibilitat de comprar en més de 27.000 comerços online actius, dels quals gairebé 13.000 són gestionats pel grup CaixaBank.
Rapidesa, seguretat, senzillesa i millora de l’operativa
Bizum basa el seu èxit en un servei d'ús senzill, ràpid i segur. Les aplicacions de banca digital de CaixaBank, CaixaBankNow i imagin, inclouen Bizum entre les seves opcions, de manera que els clients de l'entitat tenen un accés fàcil al servei i la possibilitat de tenir Bizum integrat en alguns dels serveis especials d'aquestes apps.
Per exemple, l'assistent virtual desenvolupat per CaixaBank permet enviar diners per Bizum mitjançant aquesta tecnologia d'intel·ligència artificial, simplement amb una ordre de veu de l'usuari. El servei ha permès realitzar ja 15.000 operacions d'aquest tipus. També existeix la possibilitat d'efectuar aquesta mateixa operació mitjançant ordre a Siri, l'assistent virtual d'iOS.