La Cambra de Barcelona ha engegat una nova campanya amb l’objectiu de potenciar la transformació digital de les empreses i millorar la seva competitivitat, així com per apropar-los el potencial de les noves tecnologies en termes d’eficiència i costos. La campanya oferirà a les empreses que vulguin una oferta transversal de productes i serveis per desenvolupar la seva estratègia digital i diferenciar-se de la competència. A més, la corporació també informarà i sensibilitzarà a les empreses en el seu procés de digitalització a través de l’oficina Acelera pyme, una iniciativa fruit de col·laboració amb Red.es, la qual té com a objectiu impulsar la transformació digital mitjançant l’adopció d’una cultura, de l’ús i l’aprofitament permanent de les TIC a les estratègies empresarials.
Entre aquesta àmplia oferta de serveis i productes, les pimes hi poden trobar solucions per a negocis que estan fent els primers passos, com per exemple plans de digitalització personalitzats, que, al final, definiran el pla d'acció de l'empresa mitjançant la identificació de les actuacions més adients per donar el tret de sortida al procés de transformació digital. A més des del HUB cambraDigital, l’espai obert de la Cambra que ofereix assessorament en matèria de transformació digital i facilita la cocreació i realització de les idees de negoci, es brindarà suport durant tota la fase d’implantació del pla.
Altrament, també s’oferiran eines per millorar aspectes concrets de l’estratègia digital de les empreses com el posicionament als cercadors d’Internet i la ciberseguretat, a més d’un benchmark digital per analitzar la competència al mercat en línia i el programa Startups4pimes, que posa en contacte empreses amb startups perquè puguin col·laborar en la implementació de noves tecnologies.
Finalment, la campanya proporcionarà formació en noves tecnologies a les empreses que vulguin ampliar el seu coneixement sobre les noves tecnologies i aprendre el funcionament de diverses eines informàtiques per desenvolupar les seves utilitats i aplicacions. En aquest sentit, s’han programat cursos relacionats amb la gestió i anàlisi de dades i vendes a través de xarxes socials i marketplaces.
Primera tanda de fons europeus
Pel que fa al programa Red.es, dijous passant, la vicepresidenta i ministra d'Economia del govern espanyol, Nadia Calviño va presentar la primera tanda de fons europeus per a la digitalització de les pimes amb l'estratègia per a la digitalització de les petites i mitjanes empreses i autònoms. La primera fase, que es presentarà en els pròxims mesos comptarà amb 500 milions per a empreses d'entre 10 i 50 treballadors.
En total, el programa de digitalització, que forma part del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, comptarà amb més de 3.000 milions d'euros en inversions entre 2021 i 2023. En aquest sentit, Calviño ha assegurat que és un pla "sense precedents", ja que Espanya mai ha afrontat una inversió d'aquesta "envergadura" en aquesta matèria.