Poc després de saber-se que el govern espanyol retira les inversions per ampliar l'aeroport del Prat, la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca, ha assegurat que la decisió d'abandonar els plans d'inversió de 1.700 milions d'euros per ampliar el Prat és "una mesura de pressió". En aquest sentit Roca ha considerat que, tot i l'anunci del govern espanyol encara "hi ha marge" de negociació fins al 30 de setembre per intentar revertir la situació i recuperar les inversions.
La presidenta de la Cambra també ha lamentat que "un cop més", el govern espanyol hagi pres una "decisió unilateral" en comptes de negociar i dialogar amb el Govern. Amb tot, la presidenta de la Cambra recorda que el DORA era una "oportunitat" per desenvolupar un pla director on, conjuntament, els governs català i espanyol haurien pogut incidir en qüestions com les exigències mediambientals i en les necessitats del territori envers l'aeroport. Roca també ha aprofitat el moment per tornar a reclamar el traspàs de la gestió de l'aeroport del Prat a la Generalitat.
Un altre dels temes que Roca ha volgut destacar arran de la retirada de les inversions és la seva possible afectació a la taula de diàleg, ja que la presidenta de la Cambra ha assegurat que hauria de ser un dels punts a debatre a la taula de diàleg que se celebrarà la setmana que ve, encara que la mesa que s'ha de reunir en els pròxims dies no es va constituir per negociar qüestions com les infraestructures.
A favor de l'ampliació
Cal recordar que la Cambra de Barcelona és un dels agents econòmics del país que s'ha posicionat a favor de l'ampliació de l'aeroport, de fet va ser un dels impulsors de l'acte que es va celebrar a Esade aquest mateix any i el passat agost ja va celebrar l’acord entre la Generalitat i l’Estat per a l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona.
En un comunicat, la Cambra va assegurar que l'acord, ara trencat, permetria que el Prat es convertís en una infraestructura clau per a l’economia catalana en esdevenir un hub de vols intercontinentals. Ara bé, la Cambra també té una línia vermella i és l'impacte ambiental de l'ampliació. Concretament valora positivament que les obres busquin el mínim impacte mediambiental possible sobre l’espai de La Ricarda i que hagin de comptar amb el vistiplau de la Comissió Europea.
Alhora, la corporació també veia amb molt bons ulls que l’acord contemplés la construcció d’estacions de tren d’alta velocitat als aeroports de Girona i Reus connectades amb Barcelona, una mesura que la Cambra havia reclamat amb l’objectiu d’avançar cap a un model aeroportuari que cohesioni el territori, i alhora, poder descongestionar El Prat de vols de mig o curt radi i substituir-los per vols de llarg radi.