La campanya d'estiu sempre comporta un augment de contractacions a Espanya, sobretot gràcies a l'augment del turisme a tot el territori. Aquest 2021 no serà una excepció, sobretot tenint en compte la millora de la situació pandèmica les últimes setmanes. De fet, a Catalunya, es generaran prop de 62.800 contractacions, fet que representa un augment del 24,6% respecte al 2020, segons els últims càlculs de Randstad.
Però com amb tot aquest 2021, encara no es recuperaran les xifres de contractació del 2019, concretament serà un 30% menys que fa dos anys a Catalunya. El mateix passarà a tot l'Estat, on Randstad preveu que es generin uns 438.550 contractes aquest estiu, un 20,7% més que el 2020, però encara molt lluny dels 620.000 que es van generar abans de la pandèmia de la Covid.
Tot i això, Catalunya serà la segona comunitat que més ocupació crearà a l'estiu, concretament un 14,3% del total de l'Estat, només per darrere d'Andalusia i per davant del País Valencià (48.070) i la Comunitat de Madrid (46.500). Si ens fixem en les 4 demarcacions catalanes, Barcelona, com quasi sempre, serà la que lideri els volums de contractació: 42.540 nous llocs de treball; per darrere, Girona generarà 8.250 nous contractes, Tarragona 7.790, i Lleida crearà 4.210 nous contractes.
El turisme dinamitzarà la recuperació
Si ens fixem en els sectors que més ocupació generaran a tot l'Estat, el primer serà el turisme, ja que l'obertura de les fronteres, i per tant l'arribada de turistes internacionals, sumats als nacionals, seran claus per ajudar un sector molt castigat per la pandèmia. De fet, segons Randstad, serà un sector fonamental per a la dinamització de l'economia, tant la catalana com l'espanyola.
Juntament amb el turisme, un dels altres sectors que veuran com la seva activitat s'incrementarà serà la restauració i l'hostaleria i s'espera que amb l'alleugeriment de les restriccions recuperin part, si no tot, el dinamisme anterior a la pandèmia. Un altre repte per a la recuperació, segons Randstad, serà la campanya de rebaixes, que, després de la bona experiència del comerç electrònic, s'espera que també es dinamitzi en el canal físic.