"No t'enganyis, si compres al top manta no només compres un producte fals". Aquest és el lema de la nova campanya del departament d'Empresa encapçalat pel conseller Santi Vila que pretén conscienciar tots els ciutadans sobre les conseqüències negatives del top manta. I en un moment àlgid de turisme: l'estiu. Entre aquestes, destaquen la inseguretat dels productes (s'incompleixen les normes i els requisits de "qualitat, seguretat i salubritat"), els grups organitzats que hi ha darrera de la venda il·legal o el perjudici a l'activitat econòmica de Catalunya.
En aquest sentit, també s'ha volgut recordar que quan es compra un producte al top manta s'incorre en una activitat il·legal sancionable de fins a 2.000 euros. "Si compres al top manta, no només compres una gorra", s'insisteix una i altra vegada en la campanya impulsada a través de la Direcció General de Comerç. I de la gorra, a la samarreta i les ulleres...
Impulsem una campanya informativa arreu de Catalunya per conscienciar contra el top manta @ccamcat @MuntsaVilalta https://t.co/qu7iwUwNLG pic.twitter.com/M3rkybtZLf
— Empresa (@empresacat) 16 de julio de 2017
Al llarg d'aquest últim any, la policia ha atacat el cor del top manta desmantellant algunes de les principals xarxes de falsificació i distribució de material per a la venda ambulant. Ara fa poc més de mig any, es va crear una via de "coordinació global" a Catalunya des de tots els nivells administratius (Generalitat, Delegació del govern espanyol i els ajuntaments de Barcelona, Salou, Roses i Sitges) per lluitar contra aquest fenomen. Tot plegat, des de l'acció social que afecta persones i famílies a molts nivells (trames, xarxes mafioses o aquells que intenten guanyar-se la vida), l'acció policial per evitar la instal·lació de l'activitat o el consum responsable per conscienciar el consumidor.
Així doncs, es passa de nou a la ofensiva amb una campanya que es distribuirà en quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès). Per tot arreu i de totes les maneres possibles. Un total de 40.000 cartells i 300.000 díptics que ja s'estan movent a través d'ajuntaments, oficines de turisme, Barcelona Oberta, Fundació Barcelona Comerç o Pimec. Als ja tradicionals mitjans de comunicació, també s'hi afegiran les xarxes socials, una càpsula del 012, anuncis a la revista Vueling durant el mes de juliol i agost, les pantalles de compra de bitllets de Renfe o els vagons de metro i Ferrocarrils. Tot comença per un "No t'enganyis."