El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, i el president d'AENA, Maurici Lucena, s'han reunit per abordar la situació dels aeroports catalans. Segons la Cambra, el ritme de creixement del tràfic a l’aeroport de Barcelona està superant les previsions més optimistes i, en conseqüència, "cal accelerar el calendari de les inversions previstes". En aquest sentit, Canadell ha demanat a Lucena "un major compromís amb els aeroports de Catalunya".
Canadell ha insistit en què cal resoldre la necessitat de comptar amb una pista més llarga per les aeronaus més grans, que operen els vols de llarga distància, i ha proposat allargar la pista 07R 25L -la més propera al mar- per poder assumir les 90 operacions per hora amb un impacte acústic més reduït. A més, ha indicat que així es pot "aprofitar al màxim el potencial de Barcelona per a vols de llarga distància" i, alhora "promoure Girona i Reus per a vols de curt i mig radi". Segons la institució, l’equilibri territorial i un creixement sostenible del tràfic aeri fins a 90 milions de passatgers anuals són "compatibles".
Canadell també ha reiterat que cal una "gestió individualitzada de l'aeroport de Barcelona", per tenir localment més capacitat de gestió davant de crisis operatives com les d'aquest estiu, així com pels conflictes laborals, i també per donar la dotació "òptima de recursos i mitjans".
A més, també ha plantejat un "nou model de governança" que inclogui "institucions públiques i privades del territori a la presa de decisions estratègiques". Durant la trobada, la Cambra ha expressat a AENA la seva preocupació per la reputació internacional de Barcelona "a causa de la successió d'episodis de dificultat operativa".
En un estudi recent sobre el futur Pla Director de l'aeroport, la Cambra ja apostava per adaptar l'operativa de les pistes per donar resposta al creixement, i proposava debatre en una taula de concertació territorial l'opció de l'allargament de la pista 07R25L, però també opcions com la normalització de la 07L25R per a enlairaments.