Els proveïdors consideren que "l'agressiva estratègia" de preus del gegant xinès i "les severes sancions" estan erosionant els seus beneficis i perjudicant els seus negocis.

En els últims dies, la seu de Temu a Guangzhou (Xina) s'ha convertit en l'epicentre d'una sèrie de protestes organitzades per nombrosos proveïdors xinesos que venen els seus productes en aquesta plataforma.

Segons les informacions publicades, les esmentades manifestacions s'estan produint com a resposta al canvi en l'estratègia plantejat per la companyia xinesa. Actualment Temu ha anunciat la seva preferència per proveïdors que comptin amb magatzems a l'estranger i estaria evolucionant el seu actual model de negoci "totalment gestionat" cap a un enfocament més descentralitzat, tal com apuntava recentment el 'Financial Times', que remarcava que "l'esmentada estratègia sembla estar enfocada a protegir el negoci de Temu davant de la possibilitat que els governs tanquin una bretxa fiscal que ha impulsat el seu creixement". Aquest diari també comentava que amb l'esmentat gir "busca escurçar els temps de lliurament en emmagatzemar els productes més a prop dels compradors".

Una de les principals novetats d'aquesta nova política adoptada per Temu, té a veure amb les condicions d'enviament i devolucions dels productes. A partir d'ara, els proveïdors es veuen obligats a assumir els costos d'enviament, emmagatzemament i lliurament, responsabilitats/competències que anteriorment eren cobertes per Temu. En declaracions al Financial Times, diversos proveïdors xinesos del centre manufacturer meridional de Guangzhou van qüestionar durament aquesta mesura, que els obliga a assumir més riscos per vendre a la plataforma.

Tanmateix, no és l'única denúncia abocada pels proveïdors afectats. Una altra queixa comuna té a veure amb els ajustats marges comercials i les tàctiques de Temu per aconseguir que els comerciants rebaixin els preus; o la poca fiabilitat dels models de predicció de vendes a Temu, que pot decidir quins productes dels comerciants es promocionen més entre els compradors, depenent de quin estigui venent els productes més barats o s'hagi unit recentment a la plataforma.

Temu, que ha guanyat popularitat als mercats occidentals pels seus preus competitius en milers de productes, s'enfronta, per tant, a la creixent pressió dels seus proveïdors, que argumenten que les mesures adoptades estan erosionant els seus beneficis i perjudicant els seus negocis.

MOBILITZACIONS

Després d'aquest canvi d'estratègia fixat pel gegant xinès, en els últims dies desenes de comerciants han expressat el seu descontentament amb les nu'evas polítiques adoptades per la plataforma, i que afectarien especialment les condicions de devolució i de reembors de la plataforma, que consideren perjudicials per als seus negocis, segons publicava el mitjà local 'Yicai' i recollien també altres capçaleres internacionals com Bloomberg o Business Insider.

Segons els comerciants, la plataforma imposa multes per les sol·licituds de reembors o les queixes dels clients, fins i tot quan els productes no es tornen. Un comerciant va declarar haver perdut gairebé tots els seus beneficis a causa de multes per valor d'uns 410.000 dòlars. Altres proveïdors afirmen que Temu permet als clients quedar-se amb els productes sense tornar-los, el que afecta significativament els seus marges de beneficis i els causa greus pèrdues econòmiques.

I què diu Temu al respecte?

"Recentment, un grup de comerciants es va reunir a l'oficina d'una filial de logística de Temu a Guangzhou. Aquest grup incloïa una dotzena de venedors, la majoria dels quals són venedors de roba que també operen a Xein. No estaven contents amb la manera com Temu va manejar els problemes postvenda relacionats amb la qualitat i el compliment dels seus productes, i van disputar una quantitat de diversos milions de iuans. Aquests comerciants es van negar a resoldre les disputes a través dels canals legals i d'arbitratge normals establerts als acords de venedor. La situació és estable i l'empresa està treballant activament amb els comerciants per trobar una solució”.

"Les polítiques de la plataforma de Temu estan dissenyades per fomentar un mercat just i pròsper per a totes les parts. Prioritzem la transparència i comuniquem clarament les nostres regles i sancions. Aquestes regles garanteixen alts nivells de compliment dels productes, servei al client i compliment normatiu".

"La majoria dels nostres comerciants experimenten èxit amb aquestes pautes, beneficiant-se de l'augment de les vendes i els comentaris positius dels clients. Tot i que les sancions són necessàries per mantenir un mercat d'alta qualitat, estem compromesos amb l'aplicació justa i la resolució de disputes. Reconeixem que alguns comerciants poden enfrontar desafiaments i treballem contínuament per ajudar-los a millorar la qualitat dels seus productes”.

"El nostre objectiu general és crear un mercat just i fiable que recolzi l'èxit dels comerciants que compleixen les normes i, alhora, protegeixi els consumidors", conclouen.