El departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha organitzat del 7 al 13 d’octubre una promoció en un punt de venda al supermercat més gran de Corea del Sud. En aquesta promoció hi han participat més de 25 empreses catalanes de tots els sectors, d’entre els quals destaquen els dolços, la mel, els embotits, el vi i el cava. L’actuació ha comptat amb la presència del director gerent de l'entitat pública de la Generalitat dedicada íntegrament a la promoció dels productes agroalimentaris catalans (Prodeca) i del nou Delegat del Govern a Corea del Sud i el suport a destí de Prodeca al mercat asiàtic.
En un comunicat del departament de Teresa Jordà, s'ha detallat l'exposició de més d’un centenar de productes catalans en estands dissenyats específicament per a l’actuació a l’accés principal del supermercat més gran de Corea del Sud. A més, la promoció ha comptat amb una zona de degustació de pa amb tomàquet, producte icònic de la gastronomia catalana, i embotits de les empreses catalanes participants. El primer dia de l’actuació, el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, i el delegat del Govern de la Generalitat a Corea del Sud, Jaeyeok Yoon Kang, han visitat l’establiment acompanyats del director general de Hyundai Green Foods, Bogyu Choi.
Internacionalitzar els productes catalans
Al llarg d'aquesta setmana, han participat 26 empreses catalanes en aquesta iniciativa per tal d'internacionalitzar i donar a conèixer al mercat asiàtic productes gurmet, embotits i vins i catalans en aquest mercat i impulsar les relacions comercials entre Hyundai Green Foods i Hyundai Department Store, el lloc on s'ha celebrat la promoció, i les empreses catalanes. Algunes de les empreses que s'han involucrat en aquest acte són Codorniu, Jaume Serra o Freixenet, pel que fa al sector dels caves.
Segons ha precisat el comunicat de la Generalitat, el consumidor sud-coreà valora molt els productes d'alta qualitat i té una especial sensibilitat cap a les marques més apreciades. Per aquest motiu, aquesta actuació s’ha orientat cap al posicionament del producte gurmet català. Durant la setmana que dura la promoció en punt de venda, l’establiment de Hyundai Department Store de Pangyo compta amb més de 100 referències d’aliments gurmet catalans com les catànies de Cudié, Torró de Crocant d'Ametlla de Vicens, l’assortit de galetes Trias, l’aigua mineral natural amb gas de Vichy Catalan, les melmelades per maridar formatges de Can Bech, les perles d’oli d’oliva verge extra d’Arbequina de Caviaroli o la mel de taronger amb trufa negra de Muria, així com una selecció de més d’una trentena de vins i caves de 12 cellers catalans.
El mercat de Corea del Sud
Corea del Sud és un dels mercats més importants d'Àsia. A més, és un país que ha viscut una transformació econòmica espectacular. Forma part del denominat grup dels “quatre dracs o tigres asiàtics” juntament amb Hong Kong, Singapur i Taiwan. És l'onzena economia del món i la quarta d'Àsia. El sector d'aliments i begudes és particularment interessant per a les empreses catalanes, entre altres factors, per l'alt poder adquisitiu dels 51 milions d'habitants, l'occidentalització dels gustos del consumidor i l'interès per la gastronomia i els productes europeus i mediterranis. En aquest context, el mercat sud-coreà presenta una gran oportunitat per al sector agroalimentari català, on exporta cada cop més: en els últims 10 anys les exportacions a Corea del Sud han crescut un 303% en valor i un 155% en volum.