La federació d'indústria de CCOO a nivell estatal tem que el possible tancament de les fàbriques de Nissan a la Zona Franca i Montcada i Reixac (Vallès Occidental) "serveixi d'inspiració a la resta de fabricants de la indústria de l'automòbil", de manera que pogués crear un precedent.
En aquest sentit, el sindicat assegura que està "movent fils" al màxim nivell, entre ells el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per "fer entendre" al fabricant japonès que li sortiria més cara una reestructuració que no pas atorgar un nou model de vehicle a la factoria.
El sindicat espera que la solució arribi de part de la matriu francesa de Nissan, Renault, recordant, a més, que el futur conseller delegat de la multinacional gal·la, Luca de Meo, era el màxim directiu de Seat fins fa ben poc.
El sector lamenta la situació de Nissan
El sector de l'automòbil ja venia d'uns mesos no massa bons abans de la pandèmia, i ara és un dels més afectats per la crisi del coronavirus. De fet, aquest abril va ser el pitjor dels darrers 20 anys pel sector de l'automoció en nombre de matriculacions degut a l'aturada derivada de l'estat d'alarma: 4.163 matriculacions a l'Estat, un 96,5% menys respecte el mateix mes de l'any passat.
A més de l'aturada per la pandèmia sanitària, la situació de la planta de Nissan preocupa molt a tot el sector, que igual que els sindicats pateix per que pot suposar en un futur. En una entrevista a ElNacional.cat, el president de Fecavem, Jaume Roura, assegurava que aquest tema "aporta una gran preocupació al sector, perquè suposaria l'extinció d'entre 25.000 i 35.000 llocs de treball".
De fet, els treballadors de Nissan s'han declarat en vaga indefinida per demanar accions clares, i el mateix Roura reclama a les administracions que "facin tot el possible per evitar aquest tancament, perquè seria molt greu per l’economia catalana i espanyola".