Vuit de cada deu empleats prefereixen rebre beneficis adaptats a les seves necessitats individuals en lloc de paquets estàndard. Vacances extra, horaris reduïts en dies assenyalats i flexibilitat per teletreballar, són algunes de les mesures pensades per millorar la conciliació en aquesta època de l'any.

Així ho indica un estudi realitzat per Deloitte. D'aquesta premissa sorgeixen alternatives a les tradicionals paneres de Nadal, com els bons online canviables per una àmplia varietat de productes i serveis o fins i tot targetes regal a gastar a grans comerços al gust i necessitat de cada un. Així, cada vegada més empreses es decanten per obsequiar amb aquestes solucions digitals que permeten a cada treballador personalitzar els seus regals i simplificar al màxim tant els lliuraments com la seva tramitació legal.

D'aquesta finalitat última de respondre millor a les necessitats personals de cada treballador sorgeixen també mesures laborals pioneres que marquen l'inici d'una tendència cap a la flexibilitat en una època de l'any tan particular i familiar com és Nadal.

De fet, ja hi ha els qui ofereixen dies de lliurança extra o reforcen les opcions de teletreball per facilitar la cura dels fills durant les vacances escolars o la visita a familiars en altres ciutats. És el cas de la consultora Hays que, segons afirmen, donen vacances extra als seus empleats el 24 i 31 de desembre i ofereixen total flexibilitat en termes de presencialitat. A més, organitzen el "Family Day": un dia en què els empleats porten els seus fills a les oficines per realitzar activitats diferents orientades als més petits.

També IKEA. Segons fonts de l'empresa consultades, aquest any reduirà l'horari dels seus treballadors i treballadores, que podran deslliurar les tardes de dues de les dates més assenyalades de l'any: els pròxims 24 i 31 de desembre. En concret, l'horari de tancament s'establirà a les 15 hores, 3 hores abans respecte a l'horari que tradicionalment han tancat aquells dies.

Això, a més que, per un acord específic de la companyia sueca, ja venen lliurant algun d'aquests tres dies tots els anys: 24 de desembre, 31 de desembre o el 5 de gener, una condició única al sector. Són mesures especialment pensades perquè els seus treballadors de botigues i punts de contacte físics puguin gaudir dels preparatius familiars, encara que es beneficia la plantilla per complet, composta per més de 9.000 persones, oferint unes condicions cada vegada millors per als seus professionals.

La campanya de Nadal d'aquest any generarà a prop de mig milió de nous contractes, un 15% més respecte a l'any passat, segons Randstad. Majoritàriament, seran temporals, ja que es tracta de personal que arriba com a reforç als equips de comerços que enfronten un dels moments de més exigència de l'any. Però és també una campanya en la qual guanya importància cuidar cada vegada més els treballadors ja en plantilla.