Els conductors d’Autobusos de Lleida són els que més cobren, segons dades a les quals ha pogut accedir aquest mitjà. Els xofers de la capital del Segrià tenen un salari base de 27.827 euros, però es calcula que, de mitjana, tenen un sou que ascendeix als 40.800 euros en termes comparatius amb la resta de convenis del sector i tenint en compte les hores de feina.
Els conductors de la ciutat de Lleida són els primers d’un llistat en què després apareixen els xofers de la ciutat de Barcelona, amb 29.000 euros de salari base. Per darrere de la capital catalana i la del Segrià, el rànquing continua amb els conductors de la província de Barcelona, amb uns 24.000 euros de salari base; els de la demarcació de Tarragona, amb més de 23.100; els de la de Girona, amb un sou superior als 22.600; i, per últim; els de la província de Lleida, amb una mica més de 18.100 euros a l’any.
Si es trasllada la classificació a les hores de feina, els conductors de la ciutat de Lleida són els que treballen menys hores, 1.565 anuals. És un número inferior a les 1.599 hores anuals que es calcula que fan els xofers de Madrid, les 1.666 dels de Barcelona, les 1.674 dels de Málaga o les 1.758 dels de València. Si ens enfoquem en les províncies, trobem que els conductors de la demarcació de Barcelona i els de Girona, coincideixen en 1.770 hores anuals, els de la de Tarragona, en fan 1.776, i els de la província de Lleida, 1.778 anuals.
La Confederació Espanyola de Transport en Autobús, CONFEBUS, admetia recentment que les condicions laborals dels conductors “han millorat molt en els últims anys”, malgrat que alertava que encara no són suficientment atractives per als joves. “El problema del relleu generacional per a les plantilles de conductors, amb una mitjana de 53 i 54 anys, comporta serioses dificultats per incorporar joves professionals i veu alentit el seu creixement”, avisaven des de CONFEBUS en un comunicat d’aquest març.
Des de la confederació, constataven que la millora de les condicions laborals del sector “és fruit de l’esforç col·lectiu de tots els actors del transport” i instaven a les administracions un esforç de coordinació per al foment de l’ocupació dels joves, perquè surtin dels cicles formatius amb tots els permisos i llicències que els permetin començar la seva carrera professional al volant d’un autobús.