Conforama, especialista en mobiliari, equipament i decoració de la llar, compleix 30 anys a Espanya amb una xarxa de 44 establiments i una plantilla de més de 2.500 persones. La firma internacional, que va obrir la seva primera botiga a Burjassot (València), "s'ha centrat especialment en els últims anys a reforçar una de les seves grans apostes de valor al mercat, com és el cas de servei de transport i muntatge amb equips especialistes gestionats directament des de les botigues", va destacar la companyia en un comunicat. A més, va indicar que ha augmentat considerablement la seva presència tant en l'entorn físic com 'online', adaptant-se i desenvolupant l'experiència phygital que determina la indústria actual.
Conforama manté així la seva aposta estratègica de creixement i digitalització, "col·locant en el centre, encara més si cap, a un client que després de la pandèmia és molt més exigent i reptador en la seva relació amb les marques i el procés de compra," va subratllar. Al llarg d'aquests 30 anys, Conforama s'ha estès per tota la Península Ibèrica, assolint una superfície de venda total de 236.975,11 metres quadrats, incloent les 44 botigues que posseeix a Espanya i les 12 de Portugal, i aconseguint un ritme de negoci de 2 vendes al minut.
"Amb la complexitat que s'ha viscut en el retail en els últims temps estem realment satisfets de la nostra posició al mercat i confiem a dur a terme uns prometedors plans de creixement per als propers anys en què continuarem combinant els nostres entorns de venda físics i digital per oferir solucions adaptades a qualsevol necessitat", va manifestar el CEO de Conforama, David Almeida.
Va indicar que una mostra de l'expansió a Espanya va ser la inauguració del centre logístic en el municipi de Llíria, a València, el 2020 amb unes dimensions de 60.000 metres quadrats i que va suposar la creació de més de 100 llocs de treball directes. Aquesta plataforma de Llíria permet a Conforama centralitzar la seva logística, la qual cosa es tradueix en un augment de la disponibilitat dels productes i una reducció dels temps de lliurament final. També les recents obertures de Lleida i Lleó, el 2021, poques de les produïdes en retail després de la pandèmia amb aquestes dimensions.
Una altra de les apostes clau de la marca és continuar avançant en la digitalització per al que ha fet un important pas aquest octubre amb le llançament d'un Marketplace. En l'entorn 'online', Conforama rep ja 115.000 comandes a l'any. Així mateix, avui dia, les botigues de Conforama atenen a més d'11 milions de clients a l'any (20 clients cada minut). "A Conforama ara mateix ens trobem en un moment únic, continuem construint la nostra aposta estratègica de creixement amb molta il·lusió, amb un pas ferm cap a la digitalització i sempre amb els esforços centrats en l'atenció i el compromís amb els nostres clients", va explicar Marta Gil, CMO & Ecommerce Director de Conforama Iberia i va afegir que "aquest aniversari és un reflex que ens hem convertit en una firma referent per a molts consumidors que, a més, a causa dels esdeveniments dels últims anys, són molt més selectius amb les marques".