Els Expedients de Regulació Temporal de l'Ocupació (ERTO) continuen creixent tot i que a un ritme més moderat que a l'inici de la crisi sanitària i ja afecten 97.383 empreses i 717.431 treballadors a Catalunya.
El degoteig ha seguit en les últimes hores amb 72 expedients temporals nous i 533 treballadors més inscrits, segons les dades actualitzades pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies aquest dijous.
Els ERTO per força major són més de 91.000 i representen el 93,5% dels presentats a la Direcció General de Treball, i afecten el 84,8% de les persones treballadores.
En total, el 20,7% de la població ocupada a Catalunya en el primer trimestre del 2020 està inclosa en un d'aquests expedients.