El Corte Inglés es vol dependre d’un altre dels edificis emblemàtics que té a la ciutat de Barcelona. El grup ha posat a la venda el centre del Portal de l’Àngel, que ha estat taxat per uns 200 milions d’euros. La firma ja es va vendre l’any passat el centre de Francesc Macià, que va tancar les portes el gener d’aquest any.

El grup avança en el seu pla de transformació que consisteix a mantenir només aquells centres comercials que són rendibles. Així, segons avança avui El Confidencial, ha posat a la venda el centre del Portal de l’Àngel, a Barcelona, i el de Puerta del Sol, 10 a Madrid. Amb aquestes operacions, el hòlding de distribució pretén ingressar uns 400 milions d’euros. Ja tindrien ofertes damunt la taula.

Taxat en 200 milions

El centre del Portal de l’Àngel, adreçat principalment als joves, amb moda, productes esportius, audiovisuals i complements, no està oferint la rendibilitat esperada, fet pel qual s’ha optat per la seva venda. Aquest establiment, conegut com a Can Jorba, va ser adquirit el 1995 pel Corte Inglés i va obrir l’any 1998. L’edifici ha estat taxat per uns 200 milions d’euros.

Es tracta del segon centre comercial que es ven la firma a Barcelona. El 2020 es va vendre el centre de Francesc Macià, situat a l’avinguda Diagonal, per 151 milions d’euros.

Can Jorba

L'edifici conegut popularment com a Can Jorba va ser obert al públic el 25 d'octubre del 1926 i albergava una sucursal de l'empresa familiar manresana Magatzems Jorba.  Amb una estètica classicista inspirada en l'arquitectura francesa de l'època, va ser el primer edifici comercial on es van instal·lar escales mecàniques de l'estat espanyol. 

El 1963, l'edifici va ser comprat per Galerias Preciados, que havia de competir amb El Corte Inglés de la plaça Catalunya, obert un any abans. Va obrir un any després. L'any 1995 va tancar definitivament i va ser adquirit pel Corte Inglés, que el va reobrir el maig del 1998.

Puerta del Sol

L’altre edifici emblemàtic en venda és el madrileny de Puerta del Sol 10, dedicat també principalment al material esportiu i que no respon a la nova línia de negoci del hòlding de distribució. Ara volen oferir als seus centres una oferta completa als clients, que aplegui no només productes sinó també serveis. Un model que ja han posat en pràctica al centre de Nuevos Ministerios, a  Madrid. Per aquesta venda espera obtenir 170 milions d’euros.

 

Imatge principal, establiment d'ElCorte Inglés del Portal de l'Àngel, obert el 1998 / Trac