La crisi de semiconductors mundial segueix afectant de manera significativa a Seat. Tant que en els primers nou mesos de l'any ha declarat unes pèrdues de 159 milions d'euros, ara bé, tot i això aquest volum de pèrdues és una bona notícia, ja que són un 45% inferiors a les de fa un any, quan la marca de Martorell va declarar que havia perdut 290 milions d'euros. Segons ha informat la companyia aquest dijous que "els resultats estan marcats per la situació amb els semiconductors" com en tots els fabricants i que, per tant el resultat operatiu negatiu és conseqüència directa d'aquesta escassetat, que a més, "va impedir lliurar tota l'alta demanda de les marques Seat i Cupra", segons la companyia.
Malgrat això, el resultat operatiu va ser 131 milions d'euros millor que en el mateix període de l'any anterior gràcies a uns majors volums de vendes. La xifra de negoci de la companyia va créixer un 20,1%, fins a 7.259 milions d'euros (6.043 milions d'euros entre gener i setembre de 2020), pel fort increment en les vendes del Cupra.
Les marques Seat i Cupra van lliurar en els tres primers trimestres 391.300 vehicles, un 23,5% més que l'any passat. Cupra, per la seva part, va lliurar més de 58.000 unitats i va triplicar les vendes respecte al mateix període de 2020 gràcies a l'èxit del Formentor; aquests lliuraments estan integrats en el resultat de Seat.
Tot i l'escassetat de semiconductors la companyia treballa al màxim per aconseguir el millor resultat possible aquest any, i espera que els nous models electrificats i el rendiment de la marca Cupra contribuiran positivament als resultats en l'últim trimestre de l'any.
Volkswagen multiplica per vuit els beneficis
Un cas ben diferent és el de la matriu de Seat, el grup Volkswagen que fins aquest mes de setembre va registrar un benefici net de 10.865 milions d'euros, gairebé vuit vegades més que fa un any, quan va registrar 1.382 milions d'euros, però els resultats es veuen afectats en el tercer trimestre pel problema dels semiconductors. Volkswagen, a més, ha informat que només en el tercer trimestre va obtenir un benefici net atribuït de 2.761 milions d'euros, un 6,9% més que fa un any, pel bon resultat financer i de participacions. Però el resultat operatiu ha caigut en el tercer trimestre fins als 2.595 milions d'euros (-18,5%).
Les marques d'elevats volums de vendes, com Volkswagen, Seat i Skoda, són les més afectades pel problema dels semiconductors i han tingut pèrdues operatives en el tercer trimestre malgrat que els seus llibres de comandes estan plens. No obstant això, la divisió de serveis financers va tenir un resultat operatiu de 1.500 milions d'euros en el tercer trimestre. A més, el negoci a la Xina, també s'ha vist afectat per l'escassetat de semiconductors i Volkswagen no ha pogut satisfer l'elevada demanda.
El volum de negocis ha baixat en el tercer trimestre un 4,1%, fins a 56.900 milions d'euros. El president del grup Volkswagen, Herbert Diess, ha dit: "Els resultats del tercer trimestre mostren una vegada més que ara hauríem d'impulsar la millora de la productivitat en l'àrea de volum".
La xifra de negoci, per la seva part, va créixer un 20% entre gener i setembre, fins a 186.599 milions d'euros i el benefici operatiu va pujar fins a 13.953 milions, més de vuit vegades que fa un any. La posició de liquiditat se situa en 25.642 milions d'euros al tancament de setembre, 9.400 milions d'euros menys que en el primer semestre, 6.000 milions d'euros per la compra de Navistar i 2.400 milions d'euros pel repartiment de dividend en el tercer trimestre. El negoci automobilístic tenia a la fi de setembre un flux de caixa lliure abans d'extraordinaris de 12.400 milions d'euros.
El director Financer del grup Volkswagen, Arno Antlitz, ha assegurat: "Després d'un resultat rècord en el primer semestre, els colls d'ampolla en el subministrament de semiconductors en el tercer trimestre han posat en relleu que no som prou forts enfront d'oscil·lacions d'utilització". Per això Volkswagen continuarà millorant els costos i la productivitat en totes les àrees, segons Antlitz.
El grup Volkswagen confirma la seva previsió de rendibilitat per al conjunt de 2021, amb un marge de rendibilitat operativa d'entre el 6 i el 7,5%, i que el volum de negocis serà "considerablement més elevat" que en 2020. Però, a causa de les interrupcions de la producció per falta de xips, revisa a la baixa els seus pronòstics de lliuraments i ja no preveu vendre en 2021 bastants més automòbils que l'any passat, quan els confinaments van reduir molt les vendes, sinó que les vendes es mantindran respecte al 2020.