Cupra, la fins ara germana petita de Seat facturarà més l'any 2023. Així ho ha assegurat aquest dimarts el president de la companyia, Wayne Griffiths, després de la presentació de la nova gamma de vehicles de Cupra. En una trobada amb la premsa, el president de la companyia ha confirmat que si les previsions es fan realitat, Cupra superarà el 50% de la facturació de l'empresa i, per tant, aportarà més benefici al resultat global. En la mateixa trobada, Griffiths també ha assegurat, però, que la marca Seat seguirà existint i ha vinculat el seu futur a seguir a fer "cotxes més desitjables" i vinculats amb l'electrificació. En aquesta línia el president de la companyia espanyola, ha assegurat que la planta de Martorell segueix tenint molt potencial, advertint que lluitarà perquè segueixi tenint nous projectes dins de Volkswagen. Ara bé, Griffiths ha lamentat que, per desgràcia, a Espanya s'ha d'incentivar el mercat automobilístic elèctric que actualment només representa el 3% del mercat.
Tot plegat s'ha produït en la presentació de la nova gamma de vehicles de Cupra d'aquest dimarts al circuit de Terramar, a Sitges, que suposarà "un nou capítol en la història de la marca". En l'acte, la companyia també ha presentat els seus objectius amb la gran novetat del nou SUV híbrid que sortirà a la venda abans de 2025 que portarà per nom, precisament Terramar, seguint així amb la tradició de la marca de posar noms catalans als seus nous models. Pel que fa als objectius, la companyia dirigida per Wayne Griffiths, s'ha marcat entregar 500.000 vehicles anuals el 2025, un cop tots els nous cotxes ja siguin al mercat. Aquests nous vehicles són el Tavascan, l'Urbanrebel, que es fabricarà a Martorell, i, des d'avui, el Terramar. De fet, el mateix Griffiths ha assegurat que aquests nous cotxes "formaran part de la pròxima generació d'herois de Cupra" i que marcaran un abans i un després per a la marca, alhora, el màxim dirigent de Seat i Cupra, ha posat molt èmfasi en l'objectiu de la companyia en obrir nous mercats en els pròxims anys i que també vol duplicar vendes i facturació aquest mateix 2022.
Pel que fa al nou model presentat, el Terramar, serà un nou SUV de la marca que busca combinar "prestacions atrevides" i es fabricarà a la planta d'Audi a Gyor, a Hongria i estarà disponible en motor de combustió tradicional o també en la seva versió híbrida amb més de 100 quilòmetres d'autonomia que arribarà als concessionaris el 2024 i serà l'últim vehicle de combustió de la marca, així la marca ja es llançarà de ple cap a l'electrificació, ja que el 2030 Cupra ha de produir només cotxes 100% elèctrics.
A més de l'últim vehicle de Cupra, la marca catalana també ha aprofitat per presentar oficialment el Tavascan i l'Urbanrebel, dels quals només coneixíem el concepte inicial dels futurs vehicles. Doncs avui, s'ha anunciat que el Tavascan arribarà al marcat a finals del 2025 i que també serà un cotxe híbrid. Amb la presentació del Tavascan no n'hi havia prou i Cupra també ha presentat el nou Urbanrebel que arribarà al mercat el 2025. Que serà un cotxe 100% elèctric amb 166 quilowatts de potències, uns 226 cavalls i que podrà passar de 0 a km per hora en menys de 7 segons. Una de les grans preocupacions sobre els cotxes elèctrics sempre és l'autonomia del vehicle, en aquest cas, l'Urbanrebel tindrà una autonomia de fins a 440 quilòmetres, que es tradueix en un viatge Barcelona-Tolosa, encara que està pensat per un entorn urbà i busca ser un cotxe esportiu que transmeti la passió i la innovació de la companyia que té com a principal objectiu democratitzar la mobilitat elèctrica.
A més dels nous models, Cupra també ha presentat avui a Terramar un nou disseny de tots els vehicles de la companyia, el Formentor, el León, l'Ateca i el Born, que rebran petites modificacions per alinear tots els vehicles en una mateixa línia més agressiva per fer més sensació de velocitat per als conductors.
A aquesta gran presentació de Cupra hi han assistit moltes autoritats, començant pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, els consellers Roger Torrent i Teresa Jordà, la presidenta de Navarra, María Chivite, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, el president de Barça, Joan Laporta, o l'última pilota d'Or, Alèxia Putelles. També han estat presents la delegada del govern espanyol a Catalunya, Maria Eugènia Gay, l'expresident José Montilla, el cap de l'oposició Salvador Illa, el secretari general de la UGT, Pepe Álvarez, i els màxims responsables de CCOO i UGT a Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, entre molts d'altres.