Cupra Terramar, el cotxe oficial de la Louis Vuitton 37a America's Cup, ha estat revelat davant del públic en un acte en l'America's Cup Experiencie del Port Vell que va comptar amb la presència del CEO d'America's Cup i d'Emirates Team New Zeland i el de Cupra, Grant Dalton i Wayne Griffiths, respectivament.

Aquesta col·laboració ha implicat una edició limitada d'aquest model anomenat Cupra Terramar America's Cup, del qual es produiran 1.333 unitats. Tindrà un disseny especial i alguns detalls que destacaran l'acord entre ambdues entitats, incloent un color únic, l'Enceladus Grey Matt, i les llantes en color negre.

La marca del Grup Volkswagen ha adoptat per a la seva campanya una de les frases més mítiques de la història de l'America's Cup: 'No hi ha segon', que va ser la resposta que li van donar a la reina Victòria en la primera edició de la història (1851) en la qual l''America' va superar àmpliament la flota britànica en la Isla de Wight guanyant per primera vegada la Gerra de les Cent Guinees, trofeu que es manté avui dia. Aquesta frase és present en el vídeo promocional dirigit pel famós cineasta J. A. Bayona.

Durant la presentació, Griffiths va parlar sobre el que suposa aquest nou model per a la marca: "Amb el CupraTerramar no només ampliarem la nostra cartera de productes, sinó que alhora ajudarem a la nostra marca a créixer portant Cupra a un mercat més exclusiu, atraient nous clients i a nous segments en creixement, sense perdre el nostre esperit rebel i desafiador". També va comentar que després d'aquest llançament Cupra es converteix en una marca "més madura, més segura en la seva direcció i més ferm en la seva identitat".

COL·LABORACIÓ

La col·laboració entre ambdues entitats es va iniciar el desembre de 2023 i fruit d'ella es va col·locar el 'Cupra Cube' al barri de la Barceloneta, un temporitzador amb un lema 'Two dreams. One countdown (Dos somnis. Un compte enrere'). Que indicava quant temps faltava per a l'inici de la competició.

Els veïns de Barcelona van poder veure el Terramar de prop en la jornada de portes obertes a Casa Seat en la qual s'han mostrat els detalls i novetats que implica aquest nou model de Cupra.

Aquesta no serà l'única activitat relacionada amb l'America's Cup que es realitzarà a la seu de Seat a Barcelona ja que, durant aquest mes, els visitants podran explorar la Cupra Collection creada en col·laboració amb la competició més icònica de vela.

DETALLS

Aquest vehicle continua apostant per la personalització de l'usuari perquè el cotxe s'adapti el millor possible a les seves exigències i demandes pel que estarà disponible en versions amb motors de combustió i elèctrics amb cinc diferents trens motrius a través de tres tecnologies: TSI (gasolina), eTSI (mild hybrid) i la nova generació de motors híbrids endollables (e-HYBRID), que lliuren des de 150 CV fins a 272 CV.

El Cupra Terramar és un nou SUV esportiu que presenta un disseny audaç i modern amb tecnologia avançada d'il·luminació LED. El seu exterior i proporcions esportives suggereixen influències de cotxes d'alt rendiment, mentre que l'interior combina esportivitat amb sostenibilitat i digitalització avançada i manté una col·laboració amb la marca d'àudio Sennheiser per millorar l'experiència auditiva.