Damm va facturar 1.385 milions d'euros el 2019, un 10% més que l'any anterior, mentre que el resultat brut d'explotació va ser de 247 milions (+25%) i el benefici net es va situar en 120 milions (un 7% més).
Damm, present als sectors de begudes, logística, restauració (Rodilla, Hamburguesa Nostra) i alimentació (Ebro Foods), sotmetrà a aprovació els resultats en la junta d'accionistes del 29 de setembre a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm.
L'empresa atribueix els resultats a la innovació i potenciació de les marques, a l'augment de la capacitat i de l'eficiència productiva, a la internacionalització i a l'evolució positiva als mercats on opera.
Més països, inversió i treballadors
L'exercici passat va estar marcat per l'expansió internacional amb l'entrada a 12 nous mercats; i quant a l'evolució de les vendes internacionals els últims anys (és a més de 120 països), han passat de representar un 1,5% el 2008 a superar el 25%.
Damm va fer inversions industrials superiors als 100 milions, entre els quals destaquen 6 per a accions de millora mediambiental i 8 per a R+D+I i transformació digital. A més, el nombre total de treballadors va passar de 4.574 el 2018 a 4.900 a tancament del 2019 (+7%).
El president executiu, Demetrio Carceller Arce, ha destacat l'esforç a seguir creixent de forma sostenible i internacionalment, la consolidació de la seva xarxa de distribució, l'esforç inversor en augmentar la capacitat de producció i la millora de l'eficiència a tota la cadena de subministrament.
Les conseqüències de la pandèmia
El coronavirus ha afectat l'activitat des de març i va suposar el tancament total del canal d'hostaleria, encara que Damm espera "recuperar l'activitat en els propers mesos".
"Els últims mesos hem fet un esforç molt notable per adaptar-nos a la situació, per oferir tots els nostres recursos durant la crisi sanitària per mitigar els efectes del virus, i per donar suport a l'hostaleria de manera decidida en aquestes últimes setmanes d'arrencada", ha afegit Carceller Arce.
També ha explicat que les seves fàbriques han estat sempre operatives i han garantit el subministrament continu, i que l'esforç en tecnologia "ha permès afrontar la situació amb totes les garanties de seguretat".
'Packaging' sostenible
Damm ha destacat entre les seves mesures mediambientals els primers packs de llaunes d'Estrella Damm sense plàstic (embalatge amb cartró 100% biodegradable); "un gir en l'àmbit de comunicació" a les campanyes d'Estrella Damm sobre protegir el mar (Ànima, Amants i Compromís); la reedició del pla estival de foment de reciclatge de llaunes en platges mediterrànies; i una campanya itinerant de recollida de brossa a les platges amb l'ONG Seo BirdLife.
La companyia s'ha adherit al Pacte Mundial de l'ONU, alineant-se amb els principis universals en drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció, així com l'adopció de mesures en suport dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).