En el marc de la Junta General d'Accionistes de Damm —celebrada aquest dimarts a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona— el president executiu de la companyia, Demetrio Carceller Arce, ha aprovat el repartiment del dividend de 2019 per un import de 62,9 milions d'euros. Això significa que manté el compromís amb els accionistes, ja que es troba en els mateixos nivells de l'any 2018. També ha presentat els comptes de l'exercici de 2019, que llancen una facturació de 1.385 milions d'euros —un 10% més respecte a l'any anterior—, i un benefici net de 120 milions d'euros, —un 7% més—.

Carceller Arce ha afirmat que els resultats de 2019 "han incrementat la fortalesa financera i han permès afrontar amb solvència l'impacte de la pandèmia del coronavirus els primers nou mesos de 2020". El directiu ha defensat a més la capacitat de resposta del grup a aquesta crisi i ha agraït la feina dels prop de 5.000 empleats de la companyia per minimitzar l'impacte. Totes les fàbriques de cervesa i aigua de Damm van ser plenament operatives des que es va decretar l'estat d'alarma, i després de declarar-se essencial el sector de l'alimentació i les begudes. Segons la seva opinió, això va ser possible per les inversions d'anys anteriors en innovació industrial i digitalització de processos, que van permetre "mantenir la producció i ajustar-la a la demanda dels mercats, assegurant la salut".

Imagen de la Junta General de Accionistas en la Antigua Fábrica Damm, en Barcelona. Foto: Damm
Imatge de la Junta General d'Accionistes a l'Antiga Fàbrica Damm, a Barcelona. Foto: Damm

Projecte d'internacionalització

També ha destacat que el grup està en un procés de transformació que té com a meta el creixement sostenible: el 2019 va introduir els seus productes a 13 nous mercats, assolint un total de 133 països. També considera fonamental per als propers anys mantenir l'expansió internacional, que avui és el 30% de l'activitat.

Quant a la situació actual de l'hostaleria per la pandèmia —que ha estat tancada gairebé tres mesos—, opera molt per sota dels nivells de cada estiu; però el mercat de cervesa al canal de l'alimentació va pujar un 21,5% de gener a juliol segons dades de Nielsen. Tanmateix, això no compensa les pèrdues del sector cerveser a Espanya a causa del tancament de bars i restaurants.

Es crea un nou comitè de sostenibilitat

Respecte a la Fundació Damm, va impulsar donacions d'aigua, lactis, solució hidroalcohólica i mobiliari a centres sanitaris; en total, més de 300.000 litres d'aigua mineral a centres sanitaris, hospitals i entitats socials d'unes de 20 províncies. Amb la pandèmia, Damm va impulsar la substitució gratuïta de barrils començada abans del confinament en bars i restaurants; en total, ha aportat més de 3,5 milions de litres de cervesa —18 milions de canyes—, una quantitat de cervesa que després la companyia ha transformat en energia 100% renovable.

També per a la sostenibilitat, s'ha anunciat la creació del Comitè de Sostenibilitat, amb l'objectiu d'avaluar les propostes en aquesta matèria i garantir que encaixin amb les directrius del Consell d'Administració. Carceller Arce ha subratllat també el creixement de l'app Bar Mànager, descarregada per uns 20.000 clients del sector i que serveix de canal de comunicació de Damm amb els clients. Gràcies a aquesta, els consumidors poden consultar compres, promocions i contactar directament amb la companyia.

 

Imatge principal: Demetrio Carceller Arce, president de l'empresa Damm. Foto: Damm