El Grup Damm ha celebrat aquest dimarts la seva Junta General d'Accionistes, on ha aprovat els resultats de l'exercici 2020 i aprovat el nou pla estratègic 2022-2025. L'encarregat de presentar el nou pla estratègic ha estat Demetrio Carceller Arce, president executiu de la companyia, que ha assegurat que l'objectiu de Damm és arribar a una facturació superior als 2.000 milions en 2025.
Per aconseguir-ho, Carceller Arce ha destacat que Damm ha desenvolupat un pla que promourà “una acceleració del creixement sostenible a partir d'una aposta clara per ampliar el nombre de mercats en què opera Damm, el reforç i posicionament de les marques i productes de la companyia i un augment de l'eficiència”.
La internacionalització del negoci serà una de les grans bases per assegurar el potencial de creixement de la companyia. Damm, que actualment està present en més de 130 països, espera poder duplicar les seves xifres de negoci en el mercat internacional, que actualment suposa més d'un 25% de la seva activitat. Per aconseguir-ho, la companyia incrementarà els seus esforços en l'expansió internacional en grans mercats com Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina.
Facturació superior als 1.225 milions
Pel que fa als resultats de l'entitat, tot i el context negatiu derivat de la pandèmia i les restriccions a l'hostaleria, Damm va aconseguir superar durant el 2020 els 1.225 milions d'euros de facturació, un 11,5% menys que el 2019, i la companyia va obtenir un benefici net de 40,5 milions d'euros.
Ara bé, segons ha assenyalat Carceller Arce, el sector ja comença a observar els primers signes de l'inici de la recuperació i davant d'aquest nou context, el president executiu s'ha mostrat optimista sobre els resultats que la companyia pot aconseguir durant la segona meitat de l'any gràcies a les bones dades que es preveuen aconseguir durant els mesos d'estiu, de fet, ha considerat que la desaparició de les restriccions a l'hostaleria i la recuperació de la mobilitat lligades al bon progrés de la vacunació són "les claus perquè encarem l'estiu amb optimisme, preveient que la situació evolucioni d'una manera positiva durant els pròxims mesos".
Tot i que els resultats del 2020 van estar afectats per l'efecte de la pandèmia, "la sòlida estratègia de diversificació del negoci realitzada per Damm durant els últims anys va provocar un impacte desigual en les diferents unitats de negoci del grup". En aquest context, la ràpida capacitat d'adaptació i flexibilitat de totes les societats van demostrar l'alta resiliència de la companyia. Alhora, Carceller Arce ha destacat l'esforç, la implicació, el compromís i la capacitat d'adaptació de les més de 4.700 persones que formen part de l'equip de Damm.
Creixement de la cartera de productes
A més d'arribar als 2.000 milions de facturació, el pla estratègic 2022-2025 de Damm també contempla el desenvolupament o adquisició de noves marques que permetin a la companyia seguir fent créixer la seva cartera de productes en diferents especialitats. L'objectiu de tot plegat és seguir oferint una àmplia gamma de productes de màxima qualitat que responguin a les últimes tendències de mercat.
Mostra de la voluntat de Damm d'apostar per marques sòlides amb gran potencial de mercat és el recent acord a què la companyia ha arribat amb Cobega per adquirir la seva participació en Grup Cacaolat, passant així a tenir el 100% de l'accionariat de la societat. Damm treballarà per aprofitar totes les sinergies que el grup pot oferir per potenciar el creixement de Cacaolat i Letona tant al mercat nacional com a l'estranger.
Augment de la producció
L'impuls del creixement de la companyia i la consecució dels objectius marcats en el seu full de ruta amb vista a 2025 estan vinculats a dos factors clau: l'increment de la producció de les plantes de Damm d'una manera eficient i la creació d’un motor d'innovació que permeti generar projectes i solucions disruptives i innovadores.
Comptar amb una sòlida capacitat productiva és una garantia de futur per a un grup industrial com Damm. El 2020 la companyia va culminar l'ambiciós pla d'ampliació de la seva fàbrica del Prat de Llobregat, un projecte que va comptar amb una inversió de 63 milions d'euros i que ha permès a la planta incrementar la capacitat de producció en un 45% passant dels 5,3 milions d'hl als 7,2 anuals mantenint els més alts nivells d'eficiència i flexibilitat.
Així mateix, l'aposta de Damm per la innovació i la sostenibilitat han permès a la companyia fer un pas més en el seu objectiu d'aconseguir packagings més sostenibles. En aquest sentit, Estrella Damm produeix el 100% de les seves llaunes amb anelles de cartó 100% biodegradable, un projecte pioner en el sector que ha suposat la reducció de més de 260 tones de plàstic a l'any, l'equivalent a gairebé 89 milions d'unitats d'anelles de plàstic.
A més, des de principis de 2021, Estrella Damm produeix tots els packs de llaunes sense els plàstics decorats que les envolten, que han estat substituïts per un embalatge elaborat amb cartó procedent de boscos gestionats de manera sostenible i responsable que ha suposat la reducció de 99 tones de plàstic a l'any.