La divisió de lactis i alternatives vegetals de Danone s'ha recertificat per tercera vegada com B Corp. Va ser la primera empresa de gran consum en superar l'estàndard el 2016 i, des d'aleshores, ha anat augmentant els resultats de les seves avaluacions fins a convertir-se en la B Corp d'alimentació major magnitud i de més puntuació a Espanya.
Tot això de la mà d'un porfolio d'alimentació saludable, "present en totes les etapes de la vida i que respon a la missió de la companyia d'aportar salut a través de l'alimentació al major nombre de persones possible", va explicar la companyia.
L'estàndard B Corp és un segell que atorga B Lab a aquelles firmes que compleixen amb els més alts estàndards d'acompliment social i ambiental, transparència pública i responsabilitat empresarial. "Ser B Corp significa ser capaços d'anar més enllà i saber calibrar entre propòsit i resultats a curt termini, implica adoptar decisions valentes per garantir un impacte positiu en la societat i al planeta. Significa escoltar, aprendre i gestionar les tensions internes i externes, però amb la plena convicció que és l'única forma que el negoci sigui sostenible, a tots els nivells, a llarg termini," va assenyalar la directora d'Assumptes Corporatius i Sostenibilitat a Danone Iberia, Laia Mas.
La companyia va destacar que aquesta manera d'entendre l'activitat empresarial forma part de Danone des del seu origen i es va reafirmar en la dècada dels anys 70 quan Antoine Riboud, el llavors president del grup Danone, va realitzar a Marsella davant de la patronal francesa un històric discurs que va marcar el naixement del seu doble compromís econòmic i social.
"Mig segle després, la companyia continua encapçalant aquest propòsit, conscient que tota la seva actuació té un impacte i és clau realitzar un exercici d'empatia en temps real per entendre quines necessitats hi ha en l'entorn," va afegir. Mas va indicar que per deixar "un futur més saludable i sostenible a les noves generacions hem d'actuar i ser part de la solució. Aquest compromís comença des de les nostres marques aportant valor afegit i salut, tenint també el planeta en el centre de totes les nostres decisions".
Repte B Corp Danone
El repte de ser B Corp Danone ha obtingut una puntuació de més de 90 punts, millorant gairebé 5 punts els resultats de la seva última avaluació i 8 des de la seva primera certificació el 2016. Entre els aspectes pels quals ha destacat figura el treball i els projectes realitzats juntament amb ramaders amb qui col·labora per mesurar i reduir l'empremta de CO2 o el suport al relleu generacional de les ramaderies, entre altres.
"Fa falta un compromís real i respondre a uns estàndards de qualitat molt elevats, i només el 2% de les entitats que comencen l'avaluació aconsegueixen convertir-se en B Corp, encara que moltes empreses utilitzen l'estàndard per mesurar, gestionar i millorar el seu impacte sense la intenció d'obtenir la certificació," va explicar el director executiu de B Lab España, Pablo Sánchez. "Per a nosaltres és important que Danone sigui un integrant d'aquesta comunitat, perquè pot contribuir que altres entitats vulguin seguir el seu exemple", va apuntar el responsable de B Lab.
La companyia també destaca per com implica en els seus compromisos socials i ambientals als agents amb qui col·labora i per les seves polítiques de governança, o l'aposta per retenir i atreure talent. L'absència de bretxa salarial, la paritat en tots els càrrecs o la seva ferma aposta per la diversitat, entre altres aspectes fan de Danone la B Corp de major gran i més puntuació a Espanya.
Com a part de la seva visió i propòsit, Danone promou aliances juntament amb altres empreses B Corp amb l'objectiu de generar una comunitat d'empreses amb propòsit i un model de negoci pensat per aportar benefici al món que l'envolta. Per això, treballa juntament amb Too Good To Go, Almanatura, Quiero, Sheedo o Roots For Sustainability, amb les quals ha coincidit en el B Good Day, l'espai de trobada de referència anual de les B Corp a Espanya que va tenir lloc a Madrid.