La vaga convocada per la Plataforma de Transportistes autònoms prevista per a la matinada de diumenge a dilluns, continua generant malestar entre aquest col·lectiu i les diferents patronals i sindicats de l'Estat espanyol. Si ahir eren els empresaris representats en la CEOE, Cepime o ATA els qui demanaven al govern de Pedro Sánchez que utilitzés la força policial per aturar les conseqüències que puguin provocar aquests transportistes, ara són aquests mateixos, representats en altres sindicats, els qui posen en dubte la Plataforma i els seus representants.

D'una banda, la Federació Nacional d'Associacions de Transport d'Espanya (Fenadismer), que agrupa més de 30.000 pimes i autònoms del transport, ha rebutjat unir-se a l'atur indefinit perquè considera que no està justificat després de les mesures aprovades pel govern. De l'altra, es desconeix la previsió de quants transportistes s'uniran a la vaga. ElNacional.cat ha contactat amb la Plataforma per saber el nombre d'afiliats i les accions previstes, però han rebutjat respondre.

Descens dels afiliats

Ara bé, s'apunta a que el nombre d'afiliats ha patit un descens notori, si ho comparem amb els qui en formaven part en la darrera vaga del mes de març. “Ahir es deia que el 82% havia votat a favor. El 82% de quants? Perquè la Plataforma el mes de març tenia 800 afiliats segons els seus comptes, no és que ho digui jo. I aquest mes, que jo sàpiga, només 130 han pagat la quota. Aleshores, en un país amb 103.000 empreses de transport, amb 27.000 autònoms d'un sol camió, que un grup minoritari, minúscul, digui... No és que el 82% diu. El 82% de quant? Quanta gent ha votat?”, es pregunta Basilio Aragón, un camioner amb molta força a les xarxes socials, en una entrevista a RTVE.

“Perquè aquesta gent ja ha avisat que aquesta aturada serà molt més contundent. No ho dic jo, ho han dit ells. Ho ha dit Manuel Hernández als seus vídeos. Més contundents de què? Tiraran llambordes més grans des dels ponts, com el company de Vitòria a qui han rebentat la cara?”, ha qüestionat. El camioner ha subratllat que no es pot “que una minoria segresti un país”. I afegeix: “Diuen que es va aprovar la llei gràcies a ells. Mentida. La llei té data de 3 de març. El BOE hi és per veure'l. I aquí es va signar l'acord conforme es faria la llei, que es va haver d'aprovar a l'agost”, ha recordat.

En la seva carta de presentació, la Plataforma es limita a dir quan va néixer, l'any 2008. I s'alcen com la veu alternativa als altres sindicats: "Això no és una Associació que es dediqui a buscar descomptes de gasoil, rodes, etc… Ni fer de gestoria per a visats de targetes…. Per això ja hi ha les Associacions de tota la vida que és a l'única cosa que es dediquen, a banda de rebre milers d'euros en subvencions per seguir amb la boca tapada". En l'àmbit polític, han trobat la cobertura i el recolzament sempre de la ultradreta de Vox. l el líder d'aquesta mobilització i president de la Plataforma, Manuel Hernández, conegut com a 'Manolín', ha tornat a situar-se en el centre de les mirades. Darrere d'aquesta figura popularment coneguda a Castella la Manxa, en concret, a la localitat d'Hellín (Albacete) es troba un empresari acusat de portar l'empresa familiar a la fallida i d'estar vinculat amb Vox.