Un 38% dels espanyols demana 'delivery' tres vegades o més per setmana, malgrat l'augment de la inflació. Són dades que continuen reforçant aquest negoci en temps de crisi si el comparem amb d'altres, tot i que també ha patit un descens: es registrava un 51% previ a l'augment de l'alça dels preus, segons les dades de l'enquesta 'Food for Thought', realitzada per Deliverect amb Censuswide. En concret, l'enquesta també revela que, si bé la gent pensa més com gastar els diners, és més probable que retalli en activitats com sortir de copes i sopar fora (53%), viatjar (47%) i en la compra de roba (43%).
"Sens dubte, a mesura que presenciem un augment de la inflació i del cost de la vida a tot el món, la gent és cada vegada més conscient d'on gasta. Els resultats de la investigació poden sorprendre alguns, però és evident que la gent segueix prioritzant i gaudint de la comoditat del menjar per emportar a domicili, encara que cada dia són més exigents", ha explicat el director general i cofundador de Deliverect, Zhong Xu. D'aquesta manera, l'estudi revela que el 'delivery' per als espanyols és sinònim d'unió. De fet, el 43% assegura que demana menjar a domicili els caps de setmana a reunions amb la família i els amics. El que gasten per una banda (delivery), s'ho estalvien per una altra (restauració directa).
Per franges d'edat
L'enquesta també mostra que el poder adquisitiu dels espanyols s'ha vist compromès amb l'augment de la inflació, cosa que es reflecteix al 'delivery'. Abans de la inflació, el 61% dels joves entre 25 i 34 anys demanaven menjar a domicili tres cops o més per setmana, però ara només ho fa el 44%. Una tendència a la baixa que és visible en totes les franges d'edat de manera més moderada. Per exemple, el 58% dels menors de 24 anys demanaven tres cops o més i ara ho fa només el 45%. Per la seva banda, el 35% dels espanyols d'entre 35 i 44 anys demanen ara més de tres vegades a la setmana, mentre que abans ho feia un 53%.
La població d'entre 45 i 54 anys també han reduït la manera com demanen menjar a domicili, abans de la pujada de la inflació, el 40% demanava tres vegades o més per setmana, i ara només ho fa el 29%. Finalment, el 36% dels més grans de 55 anys demanen més de tres vegades per setmana, mentre que abans ho feia el 48%. A mesura que els consumidors en vigila les despeses, a l'hora de demanar posa el bon sabor i els ingredients en primer lloc. Més de dos terços (64%) asseguren que el sabor del menjar és el més important a l'hora de controlar-ne el desemborsament, igual que la qualitat dels ingredients del restaurant (65%).
La importància de les xarxes socials
Els consumidors també busquen reaccions a xarxes socials abans d'escollir on menjar, i gairebé tres de cada cinc (56%) asseguren que les valoracions dels locals i les opinions dels clients són ara més importants que mai. En general, la raó principal per la qual els clients tornarien a demanar a un restaurant és la bona qualitat del menjar (50%). Els consumidors també busquen una varietat d'opcions de menú, per això escullen una opció per lliurar o portar si s'ofereix una diversitat d'eleccions culinàries (26%). Un altre element important per als clients a l'hora de fer les comandes és la rapidesa del lliurament, que anima els clients a tornar a demanar a un restaurant (44%), igual que el fet que el menjar arribi a la temperatura adequada (32%). El 42% d'usuaris tria el local si ofereix ofertes especials i promocions, mentre que el 32% es decideix per aquell amb el temps de lliurament és més ràpid.
La paciència en l'espera arriba als 30 minuts
El 43% dels enquestats també estan d'acord que el temps mitjà màxim d'espera perquè arribi la comanda és entre 21 i 30 minuts. D'altra banda, un 44% dels consumidors confia demanar directament al restaurant per oferir la millor qualitat preu. Seguit molt de prop pels que consideren que el més fiable és demanar menjar a un restaurant mitjançant aplicacions com Deliveroo, Uber Eats o JustEat (41%). Només el 9% opta per recollir el menjar al mateix establiment. El director de desenvolupament de negoci de Healthy Poke, Iván Bertolone, ha explicat que per a ells hi ha "diversos indicadors claus que mesuren l'impacte de Deliverect" al seu negoci. "D'una banda, hem baixat la taxa de comandes fallides al voltant d'un 30%, fet que suposa un estalvi molt important per a nosaltres. D'altra banda, hem millorat quant als temps de preparació i entrega, hem reduït a la meitat el temps de preparació i el temps d'espera ara és de només sis minuts”, ha assenyalat.
Després de l'impuls derivat de la pandèmia de la covid, el 2021 va ser un any de rècord, amb un volum de negoci que va assolir els 1.079 milions d'euros (un 16% més que el 2020), segons les dades del Gastròmetre de Just Eat. El comparador d'assegurances britànica MoneyBeach ha elaborat un estudi a nivell europeu sobre els productes que més triomfen. La clara guanyadora va ser la pizza: a 44 dels més de 100 països que van formar part de l'informe va ser el producte més popular. El van seguir el menjar xinès (29 països) i el sushi (10 països).