La despesa durant el Black Friday es dispararà aquest any. Segons l'Informe Black Friday 2022, realitzat per Webloyalty, la jornada d'enguany, que donarà el tret de sortida a la campanya de Nadal i que se celebrarà el 25 de novembre, creixerà un 25%. En concret, les previsions per aquesta campanya, que acabarà el 28 de novembre amb el Cyber Monday, apunten a un important increment de la despesa: el 25% pel Black Friday i el 14% pel final de la campanya. Segons l'informe, també es preveu que la xifra de compradors creixi considerablement: concretament el 18% el Black Friday i l'11% el Cyber Monday. A més, el tiquet mitjà en línia augmentarà de forma considerable: 160 euros el Black Friday i 155 euros el Cyber Monday, el que suposa el 9% i el 5% més, respectivament, en comparació amb l'any passat. En aquesta línia, l'estudi també apunta que la venda a través de l'ecommerce seguirà creixent i s'estima un repunt del 23% de les comandes pel Black Friday i del 12% pel Cyber Monday.
Increment de la despesa
El perfil de comprador online durant aquestes dates és molt homogeni: les dones representen el 51,2% i els homes el 48,8%. Així mateix, impacta pràcticament per igual a totes les franges d'edat, tot i que destaca la població entre els 35 i els 54 anys (46,2%). El moment del dia amb més volum de compra? Sol ser a primera hora, de 9:100 a 11:00 hores i a la tarda de les 18:00 a les 20:00 hores. Respecte al dispositiu preferit per comprar, el mòbil es posiciona com el preferit pel 61,7% dels compradors, per sobre de l'ordinador o la tauleta. "Enguany preveiem que els espanyols aprofitin no només per a comprar per necessitat, sinó també per a aconseguir a preus més competitius productes que durant els passats mesos no han pogut adquirir, pel fet que la compra ha estat molt més reflexiva i justificada a conseqüència de la pujada de preus i la incertesa", subratlla comenta Paula Rodríguez, Business Development director de Webloyalty.
Als Estats Units es coneix com a divendres negre (Black Friday) el dia que inaugura la temporada de compres nadalenques amb rebaixes significatives a moltes botigues. El Black Friday és un dia després del Dia d'Acció de Gràcies i la primera vegada que es va utilitzar el terme va ser el 1869 durant la crisi financera de l'or. El terme es va transformar a Filadèlfia, on s'usava per descriure el dens trànsit de gent i vehicles que abarrotava els carrers l'endemà del Dia d'Acció de Gràcies, i així eliminar la connotació negativa amb la qual es va originar. L'ús d'aquest mot va començar al voltant de 1961 entre els oficials de policia encarregats de la regulació del trànsit, es va popularitzar cap al 1966 i es va estendre a la resta dels estats a partir del 1975.