Red.es i ICEX donaven a conèixer a través del seu web oficial la llista de 10 empreses emergents espanyoles admeses a en l'edició de Tardor 2022 del Desafía San Francisco Immersion Program, establert per Red.es i ICEX Spain Trade and Investment, dependents del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital. Els equips fundadors ja aterrats a San Francisco han començat els seus programa d'immersió el passat 28 de novembre i finalitzarà el 9 de desembre a la seu del MTB Innovation Center de San Francisco, South of Market (SOMA).

Segons va explicar Luis Prieto Cuerdo, director d'Economia Digital de Red.es, "el nostre objectiu amb el Programa d'Immersió Desafía és ajudar les empreses tecnològiques espanyoles a convertir-se en referents internacionals, alimentant així tot l'ecosistema espanyol d'empreses emergents."

Els 'empreses emergents' participants en aquesta edició ofereixen solucions que van des de sistemes de connexió per a satèl·lits fins a votacions en línia, tecnologies blockchain, la reforestació de boscos a través de la biotecnologia, propietats immobles, eines de vendes i màrqueting, solucions cleantech, tecnologies de vídeo interactiu i plataformes de recerca de talent i de feina. Tots els projectes presumeixen d'un producte o servei d'alt valor tecnològic i model de negoci sostenible. Es tracta de Brickbro global investments s.l. , Clientify sl. CO2 Revolution sl. Elliot Cloud sl. Finboot Tech sl. Korum social sl. PlayFilm S.L.. Shakers Global Solutions sl. Satelio IOT services s.l. i Wisar by Talent Revolution s.l.

El programa és una experiència integral amb participació en tallers, reunions, activitats i exploració d'oportunitats de 'networking' a fi de fomentar la mentalitat emprenedora característica d'aquesta regió. A més, ofereix un espai privilegiat a les 'empreses emergents' espanyoles participants per accedir a un dels ecosistemes digitals més importants del món.

Durant la primera setmana, els 'empreses emergents' participants estan tenint l'oportunitat d'aprendre sobre el panorama empresarial d'EE. UU. i l'ecosistema de Silicon Valley, refinar el seu 'storytelling', 'value proposition' i 'pitching' entre altres activitats. La segona setmana se centrarà a comprendre com competir a nivell mundial i augmentar les vendes, garantir que la propietat intel·lectual estigui protegida, aprendre a crear un sòlid equip multifuncional i intercultural, així com conèixer altres fundadors d''empreses emergents'.