DomusVi ha instaurat en les seves residències el Consell de Famílies, amb l'objectiu d'implicar-les en el dia a dia del centre i millorar la vida de les persones que cuida.
Inicialment, el projecte ha estat llançat a 104 residències DomusVi de diferents punts d'Espanya que ja compten amb aquest òrgan consultiu de coconstrucció, que pot presentar propostes de millora sobre qüestions relatives al benestar dels residents i al funcionament del centre.
José María Pena, conseller delegat de DomusVi, va explicar que "instaurem aquest projecte guiat pel nostre esperit pioner i per la nostra voluntat que les famílies puguin involucrar-se en el dia a dia de les residències, volem treballar per al benestar de les persones grans des del diàleg i l'escolta activa".
En cada residència el Consell de Famílies està format per cinc representants per cada 100 persones que cuiden, elegits mitjançant sorteig d'entre totes les candidatures presentades; un membre addicional per cada 30 persones que cuiden, elegits mitjançant sorteig d'entre totes les candidatures presentades; i un president, elegit d'entre els membres del Consell i el director de la residència.
Aquests es reuneixen tres vegades a l'any per tractar punts de millora sobre temes com activitats, serveis, manteniment, foment de la vida activa o la vida quotidiana en general. Poden ser membres del Consell de Famílies els familiars acreditats com a familiar de referència o tutor d'un resident en estada permanent. D'entre totes les candidatures presentades, s'elegeixen els membres mitjançant sorteig i el seu mandat té una durada de 24 mesos.
Pertànyer al Consell de Famílies suposa, també, assumir els compromisos de llibertat d'expressió i escolta activa, independència i imparcialitat, confidencialitat, compromís i disponibilitat.