El govern espanyol incrementa la quantitat de diners destinada a la primera convocatòria dels ajuts PERTE al vehicle elèctric. Així, es passa de 700 milions a 880. L'anunci ha arribat després de les crítiques del grup automobilístic Volkswagen, que ha reclamat la resolució dels recursos "amb urgència" per poder fer executar les inversions previstes per a Espanya. És el cas, per exemple, de la creació de la planta de bateries elèctriques a Sagunt (País Valencià). Doncs bé, en una atenció als mitjans de comunicació des de Vigo, la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Maria Reyes Maroto, ha assegurat que "tots els projectes tenen garanties perquè es puguin desenvolupar en funció de les necessitats de les empreses". En referència a l'increment de diners destinat a la primera convocatòria del PERTE del vehicle elèctric, ha declarat que "aquest instrument serà capaç de mobilitzar una inversió única".

D'altra banda, ha confirmat que en els dies vinents es farà pública la resolució final de la primera línia del PERTE (Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica), que arribarà a 880 milions d'euros, gairebé 300 milions més que la quantitat que es contemplava el passat mes d'agost. A més, Maroto també ha indicat que durant el primer trimestre de 2023 es llançarà una segona convocatòria perquè en la primera edició no s'esgotaran els fons inicials, de 2.975 milions d'euros.

Doncs bé, en aquest context, Volkswaguen, juntament amb una seixantena d'empreses, ha presentat una candidatura per optar a aquests fons. Es tracta del projecte "Future: Fast Forward", que està format per 62 empreses i espera mobilitzar 10.000 milions d'euros amb l'electrificació de les plantes de Martorell i Pamplona i la gigafàbrica de bateries de Sagunt (País Valencià). Val a dir que, en una primera resolució publicada a l'agost, el ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme va anunciar que assignaria el 46% dels 362 milions sol·licitats a la candidatura de Volkswagen i Seat.

Però no només Volkswaguen i Seat estan pendents de la resolució de les subvencions, sinó que també està amatent un projecte hub de descarbonització que opta a la reindustrialització de la planta de Nissan. El hub va demanar 273,4 milions i se li va concedir un 38% dels recursos a l'agost. Amb tot, la llista de projectes seleccionats també inclou els de Mercedes Benz i Ford.

Sánchez afirma que hi ha més ajudes pel sector automobilístic a part dels PERTE

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assenyalat que hi ha més ajudes per al sector automobilístic a part dels PERTE. Unes subvencions que, segons el president espanyol, podran ser administrades tant per les comunitats autònomes com per part de l'Estat. En aquest sentit, el president espanyol ha subratllat la importància que té la indústria automobilística per a l'economia espanyola.