Logo Banc Sabadell Economia

La digitalització ens ha permès estar molt més a prop de tots els nostres familiars i amics. Moltes d'aquestes aplicacions es basen en la geolocalització de les persones, però una startup catalana, Durcal, ha anat un pas més enllà i a més de poder controlar el que fan les persones, també han desenvolupat una tecnologia que et permet saber el seu estat de salut. Concretament, la Durcal es compon d'un rellotge connectat a una aplicació de teleassistència. Aquesta plataforma és la primera solució de teleassistència enfocada en sèniors no estigmatitzant, la seva aparença és similar a la d'un smartwatch, però amb totes les funcionalitats d'un producte de teleassistència. El rellotge intel·ligent disposa de GPS integrat amb una targeta SIM incorporada per a funcionar tant dins com fora de casa, de manera que permet als familiars saber en temps real on es troba la persona que porta el rellotge o mesurar les constants vitals que es poden veure des de l'app gratuïta de Durcal, a més d'establir un entorn de comunicació entre els membres de la família del sènior.

El propòsit de Durcal és democratitzar la seva tecnologia, fent-la accessible per a tothom, com per exemple amb la seva app, que és completament gratuïta. Ara bé, com tota empresa ha de ser rendible i la seva principal font d'ingressos és per una subscripció que inclou el rellotge que hem comentat anteriorment, dels quals ja han venut "diversos milers", segons explica a ElNacional.cat el CEO i fundador de Durcal, Guillem Viladomat. De fet, comptar amb el rellotge permet rebre els passos i trajectes realitzats, l'anàlisi de constants vitals (pols i oxigen en sang) que ajuden a identificar símptomes de covid-19, alertes d'accident gràcies al sistema de detecció de caigudes i avisos d'arribada i sortida dels llocs de la persona que el porta, ja siguis tu mateix o un familiar. 

DurcalRelojApp

De cara al futur, Viladomat ens assegura que el seu principal objectiu és consolidar-se  al mercat espanyol, on ja han tingut més de quatre milions de descàrregues de la seva aplicació, aproximadament el 50% del total, i que de moment no hi ha previsió de sortir fora de l'Estat, encara que ens reconeix que l'altre 50% de descàrregues de l'aplicació han arribat de l'Amèrica Llatina, gràcies a la coincidència amb la llengua. 

Ronda de finançament de 8 milions

El passat mes de maig, Durcal va tancar la seva última ronda de finançament per un volum total de vuit milions d'euros i amb la que la companyia vol continuar ampliant la promoció a Espanya del seu rellotge intel·ligent amb GPS integrat i desenvolupant noves funcionalitats que s'adaptin a les necessitats de la gent gran en un món cada vegada més remot i híbrid. A més, amb aquesta ronda s'espera ampliar l'equip, que actualment supera els 20 treballadors ja, per captar nous usuaris i per crear un nou anunci per a la televisió. “Aquesta injecció de capital arriba en un moment clau, ja que ens permetrà impulsar nous serveis en el rellotge GPS, a més de consolidar el creixement de la companyia amb la venda en línia dels smartwatches. Així mateix, en un futur no gaire llunyà ens agradaria obrir operacions en altres països que necessitin solucions que cobreixin les seves necessitats reals. El nostre objectiu en Durcal és convertir-nos en la plataforma líder de cura familiar a distància i poder ajudar al nombre més gran de persones possible al voltant de tothom a digitalitzar-se de manera senzilla, però eficaç, sense estigmatitzacions”, afirma Guillem Viladomat.