L'aerolínia Easyjet ha posat a la venda més de 45.000 vols dins del seu programa per la temporada d'estiu de 2023, que s'estén des del 9 de maig fins al 30 de setembre del 2023. En aquest sentit, l'empresa permet als seus clients reservar el seu pròxim destí per Europa amb antelació i optar a tarifes més econòmiques. De fet, volar de Barcelona a Niça o a Ginebra costarà 29,99 euros. El director general d'Easyjet al sud d'Europa, Javier Gándara, ha afirmat estar "encantat" en poder posar a la venda els vols per l'any vinent. "Els clients tenen l'oportunitat de trobar una escapada d'estiu a bons preus", ha afegit. Des que l'aerolínia va començar les seves operacions a Espanya fa més de vint-i-cinc anys, ha transportat entorn de 225 milions de passatgers al territori espanyol i aproximadament 47 milions des de o cap a Barcelona.
Fa una setmana l'empresa va donar a conèixer el seu pla per arribar a les zero emissions netes de carboni de cara al 2050 amb la campanya Race to Zero. El pla traçat per l'aerolínia estableix que, mitjançant l'adopció d'un conjunt de mesures que inclouen la tecnologia de zero emissions de carboni, la companyia podria reduir les seves emissions de carboni per passatger i kilòmetre transportat un 78% en trenta anys --en comparació amb el 2019--. Les emissions residuals s'abordaran mitjançant tecnologia d'eliminació de carboni, el que durà a l'aerolínia al "zero net". En última instància, l'ambició d'Easyjet és aconseguir que tota la seva flota generi "zero emissions de carboni". En un comunicat, l'empresa va indicar que el seu soci Rolls-Royce estava ultimant "els últims preparatius" per dur a terme les proves sobre el terreny d'un jet propulsat per hidrogen. L'aerolínia va anunciar una inversió multimilionària "amb una tecnologia tecnològica d'avions" per arribar a les "reduccions substancials i permanents de carboni". "Som la primera aerolínia que traça un ambiciós full de ruta en el que la tecnologia d'emissions zero té un paper crucial per traslladar-nos cap a la carboneutralitzat i, en última instància, a tota una flota amb un zero net d'emissions", va assenyalar el conseller delegat de la multinacional, Johan Lundgren.
Zero emissions netes de carboni
A curt termini, són múltiples les accions que EasyJet porta a terme per reduir les emissions de carboni en el dia a dia. Des de fa 22 anys, la multinacional ja ha reduït les seves emissions de carboni per passatger i quilòmetre transportat en un terç gràcies a una combinació de renovació de flota i operacions eficients. En els pròxims anys, easyJet va indicar que continuarà invertint en la renovació dels seus avions, realitzant una inversió de 21.000 milions de dòlars als nous avions de la família Airbus A320neo, que són un 15% més eficients quant a consum de combustible i un 50% més silenciosos que els avions que reemplacen. En paral·lel, la companyia també ha confirmat que ha contractat amb el proveïdor Q8Aviation tot el SAF necessari per complir el que estableix el full de ruta en els propers cinc anys.