Farmàcies Ecoceutics, que es presenta com "la primera xarxa de farmàcies independents sota una mateixa marca en l'Estat espanyol", va assenyalar que constitueix "un nou concepte de farmàcia que canvia la percepció de la farmàcia tradicional que tenim al nostre país". "Aquest nou model", va explicar, "destaca per oferir un gran assortiment de productes, tenir els preus senyalitzats i baixos tots els dies en parafarmàcia i proporcionar serveis farmacèutics i consells de salut."
Ecoceutics té previst multiplicar per 2,5 la facturació mitjana de les seves farmàcies en un període mitjà de cinc anys, passant d'una facturació mitjana de 1.300.000 euros a una facturació mitjana de 3.250.000 euros. Actualment, Ecoceutics explica amb una xarxa de 155 farmàcies que facturen més de 200 milions d'euros.
La previsió forma part del pla estratègic de la companyia després de ser adquirida en juny pel grup europeu Hygie31, especialista en salut i benestar i recolzat pel fons d'inversió Five Arrows, al qual recentment s'han incorporat Latour Capital i BPI France.
Indica que la fórmula que permetrà fer realitat aquestes xifres de facturació és "un nou concepte de farmàcia, que té per objectiu l'accessibilitat de la salut gràcies als pilars del model: més assortiment de productes, preus baixos tots els dies en parafarmàcia i consells de salut".
Recentment, la companyia ja ha inaugurat la seva primera farmàcia amb aquest concepte aplicat i el 2023 es preveu la transformació de més de 20 farmàcies al territori nacional.
"El model que implantarà la companyia té importants resultats al país gal on, després de més de 10 anys d'experiència, la cadena agermana d'Ecoceutics, Pharmacie Lafayette, continua incrementant la seva xifra de negoci. Concretament el 2022 van incrementar la facturació un 11%", va afegir.
Retail aplicat a la farmàcia
Afirma que la clau del nou model de farmàcia és implementar tècniques de retail," posar en el centre de totes les decisions el client final i eliminar tots els punts de fricció en l'experiència de visita. Com a resultat, de mitjana els metres d'exposició es veuran multiplicats per 4, amb més assortiment de productes, es reduiran els preus de la parafarmàcia com a mesura d'ajuda en l'actual context d'inflació i s'oferiran serveis farmacèutics i sociosanitaris".
Les farmàcies comptaran amb passadissos, prestatgeries i preus senyalitzats perquè els consumidors puguin servir-se ells mateixos. A més, "hi haurà personal especialitzat en cada una de les categories de productes per augmentar la proximitat dels farmacèutics i convertir-se així en referents sanitaris".
La primera farmàcia sota aquest concepte d'Ecoceutics, "la salut per a tothom", s'ha inaugurat a Viladecans (Barcelona) amb una ampliació del seu assortiment de 5.583 referències a més d'11.550. Així mateix, la farmàcia compta amb un espai dedicat a l'ortopèdia, una cabina "exclusiva" per a serveis farmacèutics, un robot dispensador de medicaments i una app click&collect.