El Banc d'Espanya vol conèixer l'opinió que els ciutadans espanyols tenen de l'organisme supervisor, per la qual cosa ha obert un procés de licitació pel qual pagarà uns 110.000 euros a l'empresa que realitzi l'esmentat estudi. L'objectiu de l'organisme és dissenyar les accions de comunicació externa més adequades per millorar la realització de les funcions que té atribuïdes.

Segons recull el plec de contractació consultat per Europa Press, el proveïdor extern especialitzat que resulti seleccionat haurà d'elaborar un estudi d'opinió pública mixt, de caràcter quantitatiu i qualitatiu, per al que disposarà d'un temps màxim de dos anys i mig.

Una despesa màxima de 110.000 euros

Els estudis qualitatius es realitzaran a dos blocs, en els quals es desenvoluparan sis grups de discussió d'entre sis i vuit participants, mentre que hi haurà dues onades quantitatives d'enquestes telefòniques a 2.500 ciutadans espanyols.

El Banc d'Espanya, que ha autoritzat una despesa màxima de 110.000 euros per a la realització de l'esmentat estudi d'opinió pública, mantindrà obert el termini per a la presentació d'ofertes de les empreses interessades a adjudicar-se el contracte fins al pròxim 13 de setembre.

Adverteix dels regals per domiciliar la nòmina

D'altra banda, el Banc d'Espanya també en va advertir diumenge passat 22 d'agost als clients bancaris que han de revisar amb detall les condicions que exigeixen els bancs a les seves campanyes de captació de nòmines, mitjançant les quals les entitats estan disposades a pagar els usuaris per domiciliar la seva nòmina.

En una publicació del Portal del Client Bancari, el supervisor explicava als usuaris que els bancs desitgen comptar amb clients fidels que romanguin amb ells molts anys, com en qualsevol altre negoci. A causa de la gran quantitat d'entitats i ofertes, les entitats centren una part important dels seus esforços en atreure els clients, duent a terme actuacions com les campanyes de captació de nòmines.

Revisar amb detall les condicions

Segons explica el Banc d'Espanya, la nòmina és "una porta d'entrada", ja que en obrir un compte i domiciliar una nòmina, és probable que el client també domiciliï en ella els seus rebuts i contracti altres productes, la qual cosa porta els bancs a esforçar-se per captar aquestes nòmines i a oferir diners o algun regal a canvi de la domiciliació.

El Banc d'Espanya ha avisat que els clients, en rebre una oferta d'aquest tipus, han de revisar amb detall totes les condicions, ja que és probable que el banc exigeixi a canvi de la seva fidelitat una permanència que, en cas de trencar-se, implicarà una penalització que normalment variarà en funció del termini que s'hagi mantingut la nòmina.

 

Imatge principal: El Banc d'Espanya / Sergi Alcàzar.