Ara sí, és oficial. Elon Musk és el nou propietari de Twitter. L'home més ric del món, propietari de Tesla i Space X, ha comprat la xarxa social per 44.000 milions de dòlars, tot, a un dia perquè acabés el termini imposat per una jutgessa perquè formalitzés la compra si no volia anar a judici contra l'empresa. Musk, que fent un joc de paraules, aquest dimecres ja donava pistes sobre la compra de Twitter entrant amb una pica a la seu de la companyia, finalment ho ha anunciat formalment amb un comunicat a Twitter. En el missatge, dirigit als anunciants de la xarxa social, el magnat estatunidenc assegura que no compra la xarxa social per "guanyar més diners", sinó que ho fa per "ajudar a la humanitat".
Musk va anunciar el passat mes d'abril l'adquisició de Twitter per uns 44.000 milions de dòlars, però després se'n va desdir, cosa que va portar l'empresa a demandar-lo per obligar-lo a complir el que havia pactat. Una jutgessa, llavors, va establir la data del 28 d'octubre com a límit perquè el magnat formalitzés la compra. Després d'intentar negociar una rebaixa del preu sense èxit, finalment, a inicis d'octubre Musk va acceptar les condicions inicials de la compravenda, que s'ha fet efectiva quan faltava un dia per a l'expiració del termini.
Musk assegura que compra Twitter per "intentar ajudar la humanitat"
En un comunicat publicat precisament a Twitter, Musk ha volgut donar explicacions sobre els motius pels quals ha adquirit la xarxa social. "És important per al futur de la civilització tenir una plaça digital comuna on es puguin debatre un ampli espectre de creences de forma sana, sense recórrer a la violència", ha afirmat el magnat.
En la piulada, Musk apunta que les xarxes socials representen un "perill" en contribuir a la polarització de la societat i en generar odi, en tant que poden separar l'opinió pública en "extrema dreta i extrema esquerra". En aquest sentit, el multimilionari també apunta als mitjans tradicionals com a responsables de la polarització i considera que "l'oportunitat del diàleg s'ha perdut".
Davant d'aquest escenari, Musk se situa a ell mateix com la persona que intentarà revertir aquesta situació. "No he comprat Twitter per guanyar més diners. Ho he fet per ajudar la humanitat a la qual estimo", ha assegurat l'home més ric del món, que reconeix que "fracassar" en aquesta empresa és "una possibilitat ben real". Amb tot, el magnat diu que Twitter "no es pot convertir en un infern gratis per a tothom, on es pot dir qualsevol cosa sense conseqüències", sinó que s'han de "respectar les lleis".
Musk assenyala que el seu objectiu és que cada usuari pugui "triar l'experiència desitjada segons les seves preferències", i ho ha comparat amb els serveis a demanda de pel·lícules o de videojocs.
La publicitat a Twitter augmentarà
Musk també ha aprofitat per recordar les bondats dels anuncis personalitzats. "Els anuncis de baixa rellevància són spam, però els anuncis amb alta rellevància per a l'usuari en realitat són contingut", ha afirmat el magnat. Un missatge amb el qual insinua que la publicitat a la plataforma creixerà.
De fet, el mateix Musk ha conclòs el missatge amb una frase que sembla en si mateixa un anunci per atraure els publicistes. "Twitter aspira a convertir-se en la plataforma de publicitat més respectada del món que enfortirà les teves marques i farà créixer la teva empresa. Construïm una cosa extraordinària", ha anunciat.